تشریح برنامه های کمیته پژوهش و توسعه فدراسیون کاراته از سوی باتوانی

رئيس كميته پژوهش و توسعه فدراسيون كاراته از چهار حوزه سازماني، علمي، تجهيزات و زيرساخت ها، و نهايتا انجام برخي پژوهش هاي كاربردي و داراي اولويت در كاراته به عنوان محورهاي مورد بررسي در اين كميته نام برد.

تشريح برنامه هاي كميته پژوهش و توسعه فدراسيون كاراته از سوي باتواني

محمدرضا باتوانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کاراته ضمن بیان مطالب فوق افزود: در گام نخست و در حوزه سازمانی تدوین آیین نامه این کمیته و تنظیم فلوچارت اجرایی آن در دستور کار قرار دارد، در صدد هسیم از متخصصین و عوامل انسانی علمی حاضر در کاراته بعنوان اعضاء اصلی و افتخاری و مشاوره ای پژوهشی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم، برنامه میان مدت و بلند مدت کمیته تدوین شده و از افراد شایسته در داخل و خارج کشور جهت ارائه کارهای پژوهشی شاخص دعوت به عمل آمده است.

وی در ادامه گفت: عقد تفاهم نامه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر ارگان ها ‌نهادهای مربوطه در خصوص فراهم سازی زمینه همکاری مشترک در حوزه علمی پژوهشی در کنار پیوند فدراسیون با دانشگاه ها و استفاده از دانشگاه ها در حوزه تحصیلات تکمیلی در دانشکده های علوم ورزشی من باب حمایت از موضوعات پایان نامه ها با موضوعات اولویت دار پژوهشی فدراسیون از دیگر اولویت‌های این کمیته است.

باتوانی از نیازسنجی فعالیت های پژوهشی با روش های پرسشنامه و مصاحبه با نخبگان کاراته و تدوین فراخوان همکاری برای انجام آنها در کنار بهره وری و ارتقاء دانش و علم موجود کاراته در موضوعات مورد اولویت فدراسیون به عنوان برنامه های این کمیته در زمینه علمی نام برد.

وی در ادامه افزود: در حوزه آموزشی به دنبال بهینه سازی و توسعه روش های نوین آموزش تکنیک ها با تهیه و تدوین اپلیکیشن ها و نرم افزارها و همچنین تهیه کتب های واقعیت مجازی کاراته جهت ارائه در کمیته آموزش هستیم.

باتوانی در ادامه با اشاره به اهمیت بعد قهرمانی از ارایه مدل پشتوانه سازی تیم های ملی، انجام پژوهش در خصوص توسعه و بهبود روش های آماده سازی تیم های کاتا و کومیته، نحوه کمی کردن ارزیابی های تیم ملی در کنار چگونگی بهبود روند برگزاری انتخابی ها به عنوان راهکارهای اولیه نام برد و افزود: بررسی رنکینگ های جدید اعلامی فدراسیون جهانی و نحوه بهره وری از گستره زیاد مسابقات اعم از کاراته وان ها، لیگ کشوری، باشگاه ها و ... به تیم ملی در کنار انجام تحقیقات سفارشی تیم ملی نیز می تواند مثمر ثمر باشد.

رئیس کمیته پژوهش و توسعه فدراسیون اینگونه ادامه داد: پژوهش در خصوص افزایش سرمایه اجتماعی و انجام مطالعات راهبردی در خصوص مدل ها و روش های افزایش گرایش به ورزش کاراته، تدوین مدل افزایش سرانه ورزشی و انجام مطالعات راهبردی در خصوص آن، ارائه راهبردهای توسعه کاراته در کشور در بستر آموزش و پرورش و مهدهای کودک با الگوهای کشورهای موفق در این حیطه با عقد تفاهم نامه های مشترک با نهادهای ذیربط از دیگر برنامه‌های پیش روی این کمیته است.

باتوانی در خاتمه ضمن تشکر از متولیان فدراسیون در ارزش گذاری به امور علمی و پژوهشی و تشکیل کمیته پژوهش و توسعه از تمامی پژوهشگران و اعضا علمی‌ کاراته دعوت کرد تا در پیشبرد اهداف مطروحه همراه این کمیته باشند.

{ کد خبر : 100000807 }

کلمات کلیدی-
تاریخچه
فیلم