تشریح شرایط برگزاری مسابقات قهرمانی کشور

نیکوخصلت: سرمربیان رده های پایه طی روزهای آینده معرفی می شوند

مدير سازمان تيم‌هاي ملي گفت: طي روزهاي آتي سرمربيان تيم‌هاي ملي كاراته در رده‌هاي پايه معرفي خواهند شد.

نيكوخصلت: سرمربيان رده هاي پايه طي روزهاي آينده معرفي مي شوند
سعید نیکوخصلت در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کاراته اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته سرمربیان تیم‌های ملی در رده‌های پایه به زودی معرفی خواهند شد و تعداد گزینه‌های حائز شرایط به دلیل غنای فنی کاراته ایران قابل توجه است. سرمربیان تیم ملی تا برگزاری اردوهای متمرکز در زمینه‌ی برگزاری انتخابی‌های شفاف با کمک کمیته‌ی داوران فدراسیون، هماهنگی و برگزاری گردهمایی‌ فنی برای مربیان اردوهای تیم ملی کاراته و دانش‌افزایی و تبادل فنی بین مربیان، مشاوره‌‌های موردی برای ارتقای علمکرد مدعوین به انتخابی‌های تیم‌ ملی، رصد کاراته‌ی جهان و برنامه‌‌ریزی اردوهای متمرکز بر اساس وضعیت و پتانسیل انتخابی‌های تیم ملی را برعهده خواهند گرفت.

وی افزود: البته در رده‌‌ سنی نوجوانان و جوانان کنترل بر روند رشد و تغییرات وزنی یک رویکرد مهم خواهد بود و باید توجه ویژه‌ای بر سلامت جسمی و روانی ورزشکاران در این رده‌ی سنی داشت چرا که با توجه به فاصله‌ی زمانی پنج ماهه تا برگزاری مسابقات آسیایی و هفت ماه تا برگزاری مسابقات جهانی ایتالیا کنترل و حفظ وزن و گاها کاهش وزن می‌تواند آسیب‌های جسمی و روانی خاصی را بر این رده‌ی سنی وارد نماید و به طول عمر قهرمانی سرمایه‌های کاراته کشور خدشه وارد شود.

مدیر سازمان تیم‌های ملی کاراته ادامه داد: رویکرد اصلی ما بر آنست تا در رده‌های نوجوان و جوانان بر مباحث تنوع تکنیکی، خلاقیت، درک مفاهیم تاکتیکی و رقابت سالم، ثبات شخصیتی، نظم و انصباط بالا و سلامت جسم و روان متمرکز باشیم و از استرس‌های بی‌مورد برای رسیدن به مدال به ویژه در رده‌ی نوجوانان پرهیز نماییم.

نیکوخصلت در تشریح چرایی زمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور رده‌های پایه در اسفندماه عنوان داشت: در این راستا نکته نظرات ارزشمندی از سوی مربیان بخش بانوان مطرح شد ولی براساس وضع و شرایط موجود فدراسیون و تقویم‌های ورزشی در دسترس و تراکم مسابقات باید تصمیم می‌گرفتیم. فدراسیون با تراکم مسابقات و کمبود وقت مواجه است. علاقمندی فدراسیون قهرمانی کشور در بازه‌ی زمانی طولانیست ولی این امکان نیز بر اساس شرایط زمانی و مکانی برای فدراسیون میسر نیست. نهایتا برگزاری مسابقات آسیایی رده‌های پایه حدود یک ماه زودتر از بزرگسالان یعنی دوم شهریور ماه در فیلیپین و مباحثی از قبیل تراکم انتخابی‌ها و نیاز به شناسایی زود هنگام نفرات نهایی جهت انجام امور ویزای شینگن مرتبط با لیگ جهانی رده‌های پایه کرواسی در تصمیم‌گیری فدراسیون تاثیر داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تصمیم برآنست تا ظرفیت قابل قبولی از مربیان سطح کشور که ورزشکارانشان توانسته‌اند به مرحله بعدی انتخابی تیم ملی راه یابند در رقابتی متمرکز پس از قهرمانی کشور تا پایان فروردین ماه بر تمرینات تخصصی‌تر خود متمرکز شوند‌ تا یک رشد معنی‌داری را در سطح فنی انتخابی مرحله بعد شاهد باشیم. از طرف دیگر ماه مبارک رمضان و امتحانات پایان سالتحصیلی نیز یک محدود کننده‌ی زمانی به حساب می‌آید.

نیکوخصلت ادامه داد: در خصوص لیگ جهانی فجیره در اوایل اسفند نیز سوالات تخصصی و به جایی مطرح و تصمیم گرفته شد تا نفرات آسیب‌‌دیده‌ی احتمالی در لیگ رده‌های پایه فجیره امارات و متعاقبا احتمال تاثیر بر حضور آن‌ها در قهرمانی کشور، ارایه گواهی از سوی کمیته‌ی پزشکی مسابقات و یا فدارسیون پزشکی موجه قلمداد شود که پیش‌بینی می‌شود ان شاءالله درصد کمی را شامل خواهد شد. این نکته را نیز باید در نظر داشت که با توجه به طول جغرافیایی یکسان امارات و ایران، ساعت خواب و بیداری تغییر خاصی نمی‌کند، و مطمئنا جت لگ خاصی در فیزیولوژی بدن پس از بازگشت حدود ده تا پانزده روزه‌ی قهرمانان از فجیره‌ی امارات رخ نخواهد داد و این احتمال نیز وجود دارد که با درایت مربیان در برنامه‌ی ریکاوری و هوشیاری بازیکنان و مراقبت از سرماخوردگی احتمالی، کاراته وان فجیره به عنوان یک تدارکاتی مناسب برای شرکت در قهرمانی کشور به حساب آید.

مدیر سازمان تیم‌های ملی همچنین یادآور شد: از طرفی نیز احتمالا حدود چند نفر از رده‌های امید در مسابقات لیگ جهانی پریمیر لیگ ترکیه حضور یابند که عدم شرکت در قهرمانی کشور برای این افراد نیز موجه خواهد بود و به مرحله بعدی انتخابی تیم ملی دعوت خواهند شد.

نیکوخصلت در پایان از تلاش‌های همه‌ی مربیانی که در ارتقای فنی کاراته جوانان این مرز و بوم تلاش می‌کنند و همینطور از هیات‌های استانی که با توجه به سیاست‌های نوین فدراسیون کاراته در موفقیت قهرمانی کاراته ایران در میادین بین‌الملل می‌توانند نقش عمده‌ای را ایفا نمایند کمال تشکر و قدردانی خود را ابراز نمود.

{ کد خبر : 100000837 }

کلمات کلیدی-
تاریخچه
فیلم