مدیر سازمان تیم‌های ملی کاراته اعلام کرد:

مسابقات قهرمانی کشور رده‌های پایه از 15 اسفند در همدان آغاز می‌شود

مدير سازمان تيم‌هاي ملي كاراته گفت: مسابقات كاراته قهرماني كشور در رده‌هاي پايه كه حكم مرحله اول انتخابي تيم‌هاي ملي را دارد از 15 تا 20 اسفندماه به ميزباني همدان برگزار مي‌شود.

مسابقات قهرماني كشور رده‌هاي پايه از 15 اسفند در همدان آغاز مي‌شود
سعید نیکوخصلت در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون کاراته اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های پایه که حکم مرحله اول انتخابی تیم‌های ملی را نیز دارد از 15 تا 20 اسفندماه 1402 به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود. بر این اساس روزهای 15، 16 و 17 اسفندماه رقابت‌ها در بخش پسران و در روزهای 18، 19 و 20 اسفندماه مسابقات در بخش بانوان به ترتیب نوجوانان، جوانان و امید برگزار می‌شود.

وی افزود: اقدام و آمادگی طیفی از جامعه‌ی کاراته بر اساس بخش‌نامه اعلامی فدراسیون، نبود شرایط زمانی مناسب برای برگزاری رقابت‌ها پس از پایان ماه مبارک رمضان و تجارب سال‌های اخیر در بخش رده‌های پایه (که مربیان تیم ملی همواره از برگزاری دیرهنگام رقابت‌های انتخابی گلایه داشتند) موجب شد که مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های پایه در روزهای پایانی سال جاری برگزار شود.

مدیر سازمان تیم‌های ملی کاراته ادامه داد: دراین میان برخی مربیان به دلیل ترافیک مسابقات خواهان برگزاری این رقابت‌ها در اواخر فروردین ماه سال آینده بودند اما با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون جهت تشکیل اردوهای متمرکز تیم‌های ملی پایه امکان برگزاری 3 انتخابی سنگین برای ورزشکاران عملا وجود نداشت و به نوعی در تناقض با سیستم فعال نمودن مربیان نخبه‌ی باشگاهی می‌شد . ناگفته نماند که با توجه به دوره‌ی رشد در رده سنی جوانان و بالاخص نوجوان برای پنج ماه آتی تا مسابقات آسیایی رده‌های پایه سیستم کنترل وزن منعطفی را با استفاده از متخصصین تغذیه ورزشی پیش‌بینی نموده‌ایم و کادر فنی ملزم به رعایت موارد علمی مرتبط با سلامتی در گزینش رده‌‌های پایه خواهند بود. بر همین اساس با در نظر گرفتن تمامی جوانب تصمیم برآن شد که مسابقات قهرمانی کشور در همان تاریخ اعلامی برگزار شود.

نیکوخصلت خاطرنشان کرد: در خصوص ترافیک مسابقات مواردی از سوی برخی مربیان مطرح شد اما با توجه به فاصله زمانی موجود میان مسابقات قهرمانی کشور و رقابت‌های لیگ جهانی فجیره، مسابقات فجیره می‌تواند تدارکاتی مناسبی برای ورزشکاران در مسابقات قهرمانی کشور به حساب آید. علاقه‌مندان به کاراته مستحضر هستند که سال گذشته و 10 روز پیش از برگزاری بازی‌های آسیایی برخی کشورهای آسیایی در مسابقات اوپن فرانسه شرکت کردند و اتفاقا نتایج خوبی را نیز در هانگژو به دست آوردند. در مجموع دغدعه‌های مربیان گسترده، قابل بحث و ارزشمند هستند با این حال عوامل موفقیت نیز متعدد هستند که باید با توجه به جمیع جهات تصمیم بگیریم و با توجه به ضیق وقت منطقی‌ست تا پایبند به برنامه اعلامی فدراسیون باشیم.

مدیر سازمان تیم‌های ملی کاراته با اشاره به میزبانی همدان از این رقابت ها تصریح کرد: استان همدان از امکانات و تجربه‌ی برگزاری خوبی برخوردار بوده و فضای مناسبی را نیز برای برگزاری مسابقات در نظر گرفته است. در ضمن چندین تایم‌ آموزشی کومیته در حدودا ۳۰ دقیقه‌ همزمان با برگزاری مسابقات رده‌های پایه توسط اساتید خبره‌ در نظر گرفته‌ایم که با نهایی شدن اسامی مدرسین شرایط برگزاری را اعلام خواهیم نمود و امیدواریم مورد توجه علاقمندان قرار گیرد که البته شرکت در دوره اجباری نیست.

{ کد خبر : 100000860 }

کلمات کلیدی-
تاریخچه
فیلم