تلفیقی از باتجربه ها و جوانان در کادرفنی تیم های پایه

صحرانورد: اولویت ما در انتخاب مربیان توجه به اخلاق و سازندگی بود

مدیر تیم های ملی کاراته در رده های پایه گفت: ترکیب مربیان تیم های امید، جوانان و نوجوانان ترکیبی از مربیان باتجربه و جوان است.


سیامک صحرانورد در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کاراته اظهار داشت: انتخاب مربیان برای رده های سنی پایه بر اساس عملکرد و سوابق آنها بوده است. بسیاری از مربیانی که هم اکنون در رده های سنی پایه انتخاب شده اند ، بر اساس شاخصه هایی بوده که در کمیته فنی تعیین شد. پس از تعیین شاخصه ها همفکری لازم با مسئولان فدراسیون از جمله آقایان آشوری سرپرست نایب رئیسی و مومنی دبیر فدراسیون صورت گرفت و در نهایت مربیان تمام رده های سنی انتخاب و معرفی شدند.


وی افزود: ترکیب مربیان تیم های امید، جوانان و نوجوانان ترکیبی از مربیان باتجربه و جوان است. در میان آنها قهرمانان پیشین آسیا نیز دیده می شوند، ولی مهمترین مسئله و اولویت ما در انتخاب همه مربیان توجه به بحث اخلاق و سازندگی بود. قطعا افراد شایسته دیگری صلاحیت حضور در ترکیب کادرفنی تیم های پایه را داشتند ولی بر اساس متر و ملاک های تعیین شده این مربیان در مقطع زمانی کنونی برای فعالیت در تیم های پایه در نظر گرفته شدند.


مدیر تیم های پایه ادامه داد: انتخاب 5 یا 6 مربی برای هر رده سنی به واسطه تعدد کاراته کاهای حاضر در اردو است. هم اکنون در اردوی هر کدام از رده های سنی ما 14 ، 15 کاراته کا حضور دارند و نیاز است که این تعداد مربی در هر رده سنی مشغول به فعالیت باشند. 


صحرانورد تصریح کرد: آقای سعید نصراللهی از قهرمانان پیشین کاراته ایران و رئیس هیات کاراته کرمانشاه نیز به عنوان سرپرست تیم امید انتخاب شده اند. به همین دلیل اردوی تیم امید در کرمانشاه تشکیل شده است. قرار است ظرف امروز و فردا نیز سرپرستان تیم های نوجوانان و جوانان معرفی شوند تا کار با انسجام و هماهنگی بیشتری پیش برود.باید به این نکته اشاره کنم که اردوی تیم جوانان در استان البرز و اردوی تیم نوجوانان در آذربایجان غربی تشکیل شده است.


پیشکسوت کاراته ایران در پایان یادآور شد: ما زمان زیادی تا بازیهای قهرمانی آسیا 2021 نداریم. به همین دلیل 6 مرحله اردو برای هر کدام از رده های سنی در نظر گرفته شده است. تمام تلاشمان ان است که بهترین شرایط را برای نوجوانان، جوانان و امید فراهم کنیم تا آنها با آمادگی کامل در مسابقات شرکت کنند. خواهشم از خانواده بزرگ کاراته این است که این تیم ها را حمایت کنند تا ان شا الله آینده سازان کاراته ایران بتوانند بهترین عملکرد را در قزاقستان داشته باشند.

{ کد خبر : 6572 }

کلمات کلیدی
تاریخچه
فیلم