فرزاد صفوی: قهرمانی‌ام لطف امام حسین (ع) بود

دارنده مدال طلاي مسابقات پاراكاراته قهرماني آسيا مي‌گويد رسيدن به اين موفقيت لطف امام حسين (ع) و عزادارانش بوده است.

فرزاد صفوي: قهرماني‌ام لطف امام حسين (ع) بود
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، دومین دوره رقابت‌های پاراکاراته قهرمانی آسیا، طی روزهای 30 تیر تا یک مرداد به میزبانی شهر ملاکا در مالزی برگزار شد و «فرزاد صفوی» ورزشکار ملی‌پوش پاراکاراته کشورمان در بخش معلولان ذهنی «سندرم داون کلاس K۲۲» با غلبه بر حریفانش موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. صفوی که در سال ۱۳۷۰ در تبریز چشم به جهان گشوده از سال های کودکی، کاراته را دنبال کرده است، پدر وی «صمد صفوی» از قهرمانان کاراته آذربایجان‌شرقی بوده و اولین مربی فرزاد بوده است.

بعد از فوت صمد صفوی، احد شاهین از قهرمانان کاراته آذربایجان‌شرقی، وظیفه مربیگری فرزاد صفوی را بر عهده می‌گیرد و صفوی در اولین حضورش در عرصه رقابت‌های بین المللی موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات سندرم داون کلاس K۲۲ آسیا می شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا در آذربایجان شرقی ، فرزاد صفوی، روز یکشنبه در نشست خبری، با قدردانی از زحمات مربیان خود و به خصوص احد شاهین گفت: مربیانم نقش بسزایی در کسب این موفقیت داشتند و از آن ها سپاسگزارم.

وی خاطرنشان کرد: کسب این قهرمانی خواست امام حسین (ع) و عزادارانش بود و این موفقیت را مدیون سید الشهدا هستم و برای موفقیت در مسابقات جهانی تلاش می‌کنم.

احد شاهین مربی فرزاد صفوی نیز در این نشست خبری گفت: پرورش ورزشکاران سندرم داون باعث شده تا امید این دسته از افراد برای حضور در جامعه و ورزش افزایش پیدا کند و خانواده افراد سندرم داون برای حضور فرزندانشان به عرصه ورزش ترغیب شوند.

وی با اشاره به کسب عنوان قهرمانی مسابقات پاراکاراته آسیا توسط فرزاد صفوی افزود: این دومین دوره برگزاری این مسابقات بود که نسبت به دوره قبلی از سطح بسیار بالایی برخوردار بود که صفوی با نهایت تمرکز و اعتماد به نفس توانست عنوان قهرمانی سندروم داون کلاس K۲۲ این مسابقات را از آن خود کند.

وی افزود: معتقدم رفتار و اخلاق پهلوانی مهم تر از کسب عنوان قهرمانی است، فرزاد صفوی علاوه بر کسب قهرمانی و نشان طلا در رقابت های آسیایی، با انجام حرکتی جوانمردانه نام خود را جاودانه کرد.

{ کد خبر : 100000467 }

کلمات کلیدیصفوي
تاریخچه
فیلم