لیگ جهانی پریمیر فرانسه ۲۰۲۴؛

یک فینال و شانس کسب ۳ برنز دستاورد نمایندگان ایران در روز دوم

با پايان روز دوم ليگ جهاني كاراته وان فرانسه كه با حضور برترين هاي رنكينگ جهان در پاريس فرانسه برگزار شد مبينا حيدري راهي فينال شد، ليلا برجعلي، امير مهدي زاده و مهدي عاشوري به ديدار كسب مدال برنز راه يافتند.

يك فينال و شانس كسب ۳ برنز دستاورد نمايندگان ايران در روز دوم
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته؛ مبینا حیدری در وزن ۶۸_کیلوگرم در جدول دوره ای ابتدا نماینده کشور میزبان دارنده طلای لیگ سری آ قبرس را ۳ بر ۱ از پیش رو برداشت سپس ۵ بر ۱ مقابل نماینده کرواسی به برتری رسید تا در دیدار سوم به مصاف سیکو جورجیا زفانیا نفر ۴ رنکینگ دارنده برنز جهان ۲۰۲۳ و ۲ طلا و ۲ برنز آسیا برود، او در این رقابت هم ۶ بر ۴ به پیروزی رسید تا در جمع ۸ نفر برتر راهی مرحله حذفی شود.

حیدری در دیدار نخست مرحله حذفی ۴ بر ۲ تسویا کاما از ژاپن را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی هم ۸ بر ۴ از سد سیلویا سمرارو نفر پنجم جهان که ۶ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز لیگ های جهانی را در کارنامه خود به ثبت رساند، گذشت تا امروز برای کسب نشان طلا به مصاف تالیا سومبه نماینده کشور میزبان برود.


در وزن ۶۸+ کیلوگرم لیلا برجعلی در جدول حذفی ۴ بر ۳ نماینده کوزوو را شکست داد سپس ۷ بر ۰ مقابل شهناز جمای نفر ۱۱ رنکینگ به برتری رسید و در دیدار سوم نیز ۲ بر ۱ مقابل یوزوکی ساوائه دارنده طلای آسیا ۲۰۲۱ پیروز شد.

برجعلی در جدول حذفی ۶ بر ۳ از سد منا شعبان اوکیلا نفر پنجم رنکینگ دارنده نقره و برنز جهان گذاشت اما در نیمه نهایی درحالی که تا ثانیه های پایانی از حریف انگلیسی خود جلو بود ۷ بر ۶ نتیجه را واگذار کرد تا امروز برای کسب نشان برنز کلیو فراکوتی دارنده دیگر برنز جهان ۲۰۲۳ از ایتالیا را پیش رو داشته باشد.

در وزن ۶۷_کیلوگرم امیر مهدی زاده در مرحله دوره ای ابتدا ۱ بر ۰ نماینده پرتغال را مغلوب کرد در دور دوم نماینده کشور میزبان را ۷ بر ۰ از پیش رو برداشت تا با برد ۴ بر ۱ مقابل نماینده ترکیه راهی مرحله حذفی شود.

در این مرحله مهدی زاده ۴ بر ۴ نتیجه را در سنشو به لوکا مارسکا از ایتالیا واگذار کرد اما با برد ۶ بر ۲ نماینده ایتالیایی ها مقابل علی الساوی از مصر، مهدی زاده راهی رقابت کسب مدال برنز شد تا امروز به مصاف علی الساوی از مصر برود.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم مهدی عاشوری در جدول دوره ای آسیمان قربانعلی دارنده برنز جهان و اروپا از آذربایجان را ۷ بر ۲ شکست داد و در دیدار دوم مقابل حسین داخی از الجزایر صفر به صفر به تساوی رسید اما در رقابت سوم ۳ بر ۰ نماینده کرواسی به برتری رسید و راهی جدول حذفی شد.

عاشوری در جدول حذفی در ثانیه های پایانی ۲ بر ۰ نتیجه را به طاها طارق محمود نفر نخست رنکینگ جهان و دارنده عنوان نایب قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ واگذار کرد و راهی رقابت کسب مدال برنز شد تا امروز مقابل ابیلای تولتای دارنده برنز آسیا ۲۰۲۳ از قزاقستان به روی تاتامی برود.

صالح اباذری و محمود نعمتی دو نماینده دیگر کاراته ایران در این وزن با یک باخت در جدول دوره ای از راهیابی به جمع ۸ نفر برتر بازماندند.

اباذری اگرچه مقابل نماینده ایتالیا و آلمان به ترتیب با نتیجه ۴ بر ۰ و ۸ بر ۰ به پیروزی رسید اما مقابل رضوان تالیبوف نفر ۴ رنکینگ نتیجه را ۶ بر ۱ واگذار کرد و از راهیابی به جدول حذفی بازماند.

محمود نعمتی نیز در دیدار نخست نتیجه را ۵ بر ۳ به صنعاد سفیانی قهرمان امیدهای جهان ۲۰۲۲ از عربستان واگذار کرد تا پس از پیروزی ۳ بر ۲ مقابل نماینده ایتالیا و ۵ بر ۰ مقابل اسکاتلند هم نتواند راهی جدول حذفی شود.

امروز در روز پایانی لیگ جهانی فرانسه رقابتهای کسب مدال برنز و سپس‌ فینال ها برگزار خواهد شد.

آتوسا گلشادنژاد و مبینا حیدری برای کسب نشان طلا و علی مسکینی، امیر مهدی زاده، مهدی عاشوری، لیلا برجعلی و مهسا افسانه نیز برای تصاحب مدال برنز به روی تاتامی خواهند رفت.

{ کد خبر : 100000818 }

کلمات کلیدی-
تاریخچه
فیلم