بازی های المپیک توکیو 2020

بازي هاي المپيك توكيو 2020
قابت های کاراته در بازی های المپیک توکیو 2020 ، از 15 تا 17 مرداد 1400 در توکیو ژاپن برگزار شد و در پایان این رقابت ها کاراته ایران موفق به کسب یک مدال طلا توسط سجاد گنج زاده در وزن 75+ کیلوگرم شد. این طلا اولین طلای تاریخ کاراته ایران در بازیهای المپیک بود.

ترکیب تیم ملی کاراته کشورمان در بازیهای المپیک 2020 به این شرح است:

سید حسن طباطبایی (رئیس فدراسیون و سرپرست)
سید شهرام هروی (سرمربی مردان)
سمانه خوشقدم (سرمربی بانوان)
سجاد گنج زاده (وزن 75+ کیلوگرم)
حمیده عباسعلی (وزن 61+ کیلوگرم)
سارا بهمنیار (وزن 55- کیلوگرم)



مدال آوران :
سجاد گنج زاده (مدال طلا) وزن 75+ کیلوگرم



نتایج مسابقات نمایندگان کاراته ایران در این رقابت ها به شرح زیر است:

سجاد گنج زاده در وزن 75+ کیلوگرم آقایان: مدال طلا
دور اول با نتیجه 3 بر یک مقابل ایوان کوویچ از کرواسی به پیروزی رسید. / در دور دوم مقابل طارق حمدی از عربستان صفر صفر مساوی شد. / در سومین مسابقه با نتیجه 6 بر صفر بریان ایر از آمریکا را شکست داد. / در دور چهارم گنج زاده با نتیجه 2 بر یک دانیل گایسینسکی از کانادا را پشت سر گذاشت و به عنوان سر گروه به مرحله بعدی مسابقات راه یافت.

گنج زاده در دیدار نیمه نهایی مقابل اوگار اوکتاش از ترکیه با نتیجه 2 بر 2 و با قانون سنشو (اولین امتیاز) به پیروزی رسید و راهی فینال المپیک توکیو شد. سجاد گنج زاده نماینده کاراته ایران در دیدار پایانی مقابل طارق حمدی از عربستان، با ضربه خطایی که رقیب عربستانی به گنج زاده وارد کرد، هانسوکو شد و گنج زاده برنده این دیدار و قهرمان المپیک توکیو 2020 شد.


سارا بهمنیار در وزن 55- کیلوگرم بانوان: پنجم
در دور اول مقابل سرایب اوزچلیک از ترکیه با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسید. / در دور دوم مقابل ون تزویان از چین تایپه با نتیجه 5 بر یک شست خورد. / در سومین مسابقه بهمنیار با نتیجه 5 بر 2 مغلوم ایوت گورانوا از بلغارستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت. بهمنیار در پایان این مسابقات با یک برد و دو شکست دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند و در جایگاه پنجم جدول رده بندی قرار گرفت.

حمیده عباسعلی در وزن 61+ کیلوگرم بانوان: هفتم
در دور اول با نتیجه 4 بر صفر مقابل لامیا ماتوب از الجزایر به پیروزی رسید. / در دور دوم با نتیجه 4 بر صفر مغلوب الینا کوئرچی از سوئیس شد. / در دور سوم با نتیجه 9 بر 7 مقابل فریال عبدالعزیز از مصر به پیروزی رسید. / در دور چهارم مقابل گانگ لی از چین با نتیجه 8 بر 4 شکست خورد و با توجه به مصدومیت وی از ناحیه زانو از ادامه مسابقات بازماند و در جدول رده بندی در جایگاه هفتم قرار گرفت.


فایل اطلاعات، قرعه کشی، جداول و نتایج المپیک توکیو 2020 :

فیلم