بازی های المپیک جوانان بوینس آیرس 2018

بازي هاي المپيك جوانان بوينس آيرس 2018
بازی های المپیک جوانان بوینس آیرس 2018 ، طی روز های 25 و 26 مهر 1397 در شهر بوینس آیرس آرژانتین برگزار شد و کاراته برای اولین بار جواز حضور در این رویداد را بدست آورده بود که تیم ایران با پنج سهمیه به همراه ژاپن بیشترین سهمیه را کسب کرد و راهی این رقابت ها شد. در پایان این رقابت ها تیم کاراته ایران موفق به کسب یک مدال طلا و سه مدال برنز شد.

ترکیب تیم ملی کاراته کشورمان در بازیهای المپیک جوانان 2018 به این شرح است:
محمد صادق فرجی (رئیس فدراسیون و سرپرست)
مهران بهنامفر (سرمربی پسران)
سمانه خوشقدم (سرمربی دختران)
نگین آلتونی (وزن 59+ کیلوگرم جوانان)
مبینا حیدری (وزن 59- کیلوگرم جوانان)
فاطمه خنکدار (وزن 53- کیلوگرم جوانان)
زنده یاد نوید محمدی( وزن 68+ کیلوگرم جوانان)
علیرضا فرجی ( وزن 61- کیلوگرم جوانان)


مدال آوران:

1.زنده یاد نوید محمدی (مدال طلا) وزن 68+ کیلوگرم جوانان

2. نگین آلتونی (مدال برنز) وزن 59+ کیلوگرم جوانان

3. مبینا حیدری (مدال برنز) وزن 59- کیلوگرم جوانان

4. فاطمه خنکدار (مدال برنز) وزن 53- کیلوگرم جوانان



نتایج مسابقات نمایندگان کاراته ایران در این رقابت ها به شرح زیر است:

زنده یاد نوید محمدی در وزن 68+ کیلوگرم جوانان: مدال طلا
دور اول مقابل سین مک کارتی از ایرلند با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی رسید / دور دوم مقابل کیسی ساکیاما از ژاپن با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد / دور سوم مقابل توماس کوزا از اسلواکی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید / (نوید محمدی با دو پیروزی و یک شکست راهی مرحله نیمه نهایی شد.)
در رقابت نیمه نهایی مقابل انس بولوت از ترکیه در حالی که 3 بر 3 مساوی بود، محمدی به پیروزی رسید و راهی فینال شد. / نوید محمدی در رقابت فینال مقابل نبیل اچ چابی از مراکش موفق شد با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی برسد و مدال طلای المپیک جوانان را صاحب شد.


نگین آلتونی در وزن 59+ کیلوگرم جوانان: مدال برنز
دور اول مقابل جانسا میشله فونسکا از پورتوریکو با نتیجه صفر بر صفر و مساوی به پایان رسید. / دور دوم مقابل ساکورا سااواشیما از ژاپن با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسید. / دور سوم مقابل لائورا لیک از دانمارک با نتیجه یک بر صفر شکست خورد . / ( نگین آلتونی با یک پیروزی، یک مساوی و یک شکست راهی مرحله نیمه نهایی شد.)
در رقابت نیمه نهایی آلتونی مقابل آنیکا سیلد از نروژ با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و صاحب مدال برنز المپیک جوانان شد.


مبینا حیدری در وزن 59- کیلوگرم جوانان: مدال برنز
دور اول مقابل باهوپ شارلوت از انگلیس با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسسید. / دور دوم مقابل آسیا اوخاتو از فرانسه با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. / در سومین رقابت با نتیجه 8 بر صفر از آنات چرنیشوا از روسیه شکست خورد. / (مبینا حیدری با دو پیروزی و یک شکست راهی مرحله نیمه نهایی شد.)
در دیدار نیمه نهایی مبینا حیدری مقابل کوکورو ساکاجی از ژاپن در حالی که صفر بر صفر مسلوی بودند شکست خورد و صاحب مدال برنز المپیک جوانان شد.


فاطمه خنکدار در وزن 53- کیلوگرم جوانان: مدال برنز
دور اول با نتیجه 6 بر صفر مقابل تانیا باروس از پرتغال به پیروزی رسید. / دور دوم مقابل آیاکا اوکازاکی از تایلند با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید. / دور سوم مقابل رینکا تاتاهاتا از ژاپن با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. / (فاطمه خنکدار با دو پیروزی و یک شکست راهی مرحله نیمه نهایی شد.)
در دیدار نیمه نهایی فاطمه خنکدار مقابل یاسمین نصر از مصر با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد و صاحب مدال برنز المپیک جوانان شد.


علیرضا فرجی در وزن 61- کیلوگرم جوانان: حذف
دور اول مقابل اوساما اداری از مراکش با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد / دور دوم با نتیجه 5 بر صفر مقابل ماساکی یامائوکا از ژاپن شکست خورد. / در دور سوم مقابل پدروپابلو دلارو از گواتمالا یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد و با سه شکست از دور رقابت ها کنار رفت.



فایل اطلاعات، قرعه کشی، جداول و نتایج المپیک جوانان 2018 :


فیلم