دو فینالیست و رقابت دو ایرانی برای برنز کاتا

محمود نعمتي در وزن ۸۴+ و مهدي خدابخشي در وزن ۸۴- فيناليست شدند و حديثه جمال و مهسا افسانه نيز براي كسب مدال برنز كاتا انفرادي با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.




به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، روز اول سومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان سری آ ۲۰۲۲ به میزبانی کوجالی، ترکیه با برگزاری رقابت های کاتا انفرادی بانوان، کاتا تیمی آقایان، اوزان ۶۸- و ۶۸+ بانوان و اوزان ۷۵-، ۸۴- و ۸۴+ پیگیری شد و محمود نعمتی در وزن ۸۴+ و مهدی خدابخشی در وزن ۸۴- آقایان راهی فینال شدند و مهسا افسانه و حدیثه جمال نیز برای کسب نشان برنز کاتا انفرادی بانوان با یکدیگر به رقابت‌ خواهند پرداخت. همچنین ۵ ورزشکار ایرانی نیز راهی جدول رپه شارژ شدند تا شانس خود را برای کسب نشان برنز در روز سوم امتحان کنند.



نتایج نمایندگان ایران در روز اول به شرح زیر است:



کاتا انفرادی بانوان:

مهسا افسانه  در دور اول به عنوان نفر اول گروه خود صعود کرد و در دور دوم در جایگاه دوم گروه خود قرارگرفت  و راهی مرحله بعدی شد. افسانه در دور سوم در جایگاه سوم گروه خود قرار گرفت و راهی دیدار رده بندی شد تا روز یکشنبه برای کسب مدال برنز با حدیث جمال رقابت کند.



حدیث جمال در دور اول، بعنوان نفردوم  گروه خود صعود کرد و در دور دوم در جایگاه سوم گروه خود قرار گرفت و به مرحله بعدی راه یافت. جمال در دور سوم با قرارگیری در جایگاه دوم گروه خود راهی دیدار رده بندی شد تا روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف مهسا افسانه برود.



مائده استادی با دو صعود در مرحله اول و دوم بعنوان نفر دوم گروه خود به مرحله بعدی راه یافت و در دور سوم با قرارگیری در جایگاه پنجم از دور رقابت ها کنار رفت. نگین باقری نیز در دور اول در جایگاه سوم گروه خود قرار گرفت و در دور دوم با کسب جایگاه هشتمی از دور رقابت ها کنار رفت.



هلیا تجار در دور اول با کسب جایگاه نهمی در گروه خود از صعود به مرحله بعدی باز ماند. شادی جعفری زاده و بیتا بتوئی در دور اول با کسب جایگاه دهمی در گروه خودشان از دور رقابت ها کنار رفتند



کاتا تیمی آقایان:

تیم صرافی بهنام (سهند اسلامی، مهدی حق نظری، محمدصدرا شیدزی) در دور اول بعنوان تیم چهارم راهی مرحله بعدی شدند و در دور دوم با کسب جایگاه چهارمی از دور رقابت ها کنار رفتند.



کومیته وزن ۶۸- بانوان:

مبینا حیدری و اسما تیشه هر کدام با یک برد و یک باخت و راهیابی حریفانشان به فینال راهی جدول رپه شارژ شدند.



نفیسه عبدی، هنگامه بی غم و رویا اقبالی  هرکدام با دو برد و یک شکست، فاطمه سمیعی زاده و نوشمهر نورصبحی هرکدام با یک برد و یک باخت و دیبا دهش، پریا ایزدیار و مبینا کاویانی  هرکدام با یک شکست از دور رقابت ها کنار رفتند.



کومیته وزن ۶۸+ بانوان:

لیلا برجعلی و شیما آل سعدی هرکدام با یک برد و یک باخت، ساناز امیری با دو برد و یک شکست و سپیده فراهانی و مونا غلامی هرکدام با یک شکست از دور رقابت ها حذف شدند.



کومیته وزن ۷۵- آقایان:

مهدی شهگل با سه برد و یک شکست، الیاس محمد زاده و محمدصادق شعبانی هرکدام با دو برد و یک باخت، سجاد جواهر شناس با یک برد و یک شکست و علیرضا حیدری، سامان عدالتی، حسین حبیبی و دادیار رهنما هرکدام با یک شکست از دور رقابت ها کنار رفتند.



کومیته وزن ۸۴- آقایان:

مهدی خدابخشی با شش برد مقتدرانه به فینال رسید تا روز یکشنبه برای کسب مدال طلا به رقابت بپردازد.



محمدرضا گیلان پور با چهار برد و یک شکست و راهیابی حریفش به فینال راهی جدول رپه شارژ شد تا روز یکشنبه شانس خود را برای کسب نشان برنز امتحان کند.



علی توکلی با یک شکست و راهیابی حریفش به فینال راهی جدول رپه شارژ شد تا روز یکشنبه شانس خود را برای کسب مدال برنز امتحان کند.



کیوان بابان با دو برد و یک شکست، علیرضا اکبری با سه برد و یک شکست و امیر اسلامی، سید رضا خوش کلام و علی کرمی  هرکدام با یک برد و یک شکست از دور رقابت‌ها کنار رفتند.



کومیته وزن ۸۴+ آقایان:

محمود نعمتی با شش برد قاطعانه راهی فینال شد تا روز یکشنبه برای کسب نشان طلا روی تاتامی برود.



مهدی عاشوری با سه برد و یک شکست و راهیابی حریفش به فینال، راهی جدول رپه شارژ شد تا روز یکشنبه شانس خود را برای کسب نشان برنز امتحان کند.



محمد مهدی قاهری با سه برد و یک شکست، مجید نیکوهمت با دو برد و یک شکست و مهدی گنج زاده با یک برد و یک باخت از دور رقابت‌ها کنار رفتند.



روز دوم این رقابت ها فردا از ساعت ۹:۳۰ کاتا انفرادی آقایان، کاتا تیمی بانوان از ساعت ۱۱:۳۵، کومیته وزن ۵۰- بانوان و وزن ۶۰- آقایان از ساعت ۱۲:۴۵ ، وزن ۵۵- بانوان از ساعت ۱۵:۴۰ ، وزن ۶۱- بانوان از ساعت ۱۷:۰۵ و وزن ۶۷- آقایان از ساعت ۱۵ پیگیری خواهد شد. یکشنبه روز سوم‌ نیز رقابت های رپه شارژ، رده بندی و فینال پیگیری خواهد شد.


{ کد خبر : 100000009 }

کلمات کلیدیكاراته / كاراته ايران / فدراسيون كاراته / ليگ جهاني / كاراته وان سري آ كوجالي ۲۰۲۲
تاریخچه
فیلم