پایان روز سوم مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۲

کسب ۶ مدال برنز در کومیته بانوان و آقایان/ مجموع مدالهای ایران به عدد ۲۹ رسید

در روز سوم مسابقات كاراته قهرماني اسيا ۲۰۲۲ نمايندگان كشورمان صاحب ۶ مدال برنز شدند.

كسب ۶ مدال برنز در كوميته بانوان و آقايان/ مجموع مدالهاي ايران به عدد ۲۹ رسيد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، سومین روز مسابقات کاراته قهرمانی اسیا ۲۰۲۲ به میزبانی تاشکند ازبکستان با برگزاری مسابقات کاتا و کومیته بزرگسالان به پایان رسید.
در پایان مسابقات امروز تیم های کومیته اقایان و بانوان بزرگسالان ۶ مدال برنز کسب کردند. سارا بهمنیار، فاطمه سعادتی، مبینا حیدری و لیلا برجعلی در کومیته بانوان و علی مسکینی و صالح اباذری در کومیته آقایان موفق به کسب مدال برنز شدند.

رقابت های فینال کومیته انفرادی سه شنبه برگزار می شود.

بدین ترتیب تا پایان روز سوم نمایندگان کاراته ایران موفق به کسب ۶ طلا، ۶ نقره ، ۱۷ برنز و مجموع ۲۹ مدال شدند.

نتایج وزن به وزن نمایندگان کاراته ایران در روز سوم به شرح زیر است:

کاتای انفرادی بانوان:
فاطمه صادقی با ۲۴.۰۶ در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفت و راهی دور بعدی مسابقات شد. صادقی در دور دوم با ۲۴.۲۸ امتیاز در جایگاه دوم گروه خود قرا  گرفت و راهی دیدار رده بندی شد. نماینده کاتای کشورمان روز سه شنبه شانس خود را برای کسب نشان برنز امتحان خواهد کرد.

کومیته بانوان:

وزن ۵۰- کیلوگرم:
سارا بهمنیار در نخستین مبارزه خود ۲ بر صفر از سد فونگ از ماکائو عبور کرد. بهمنیار در دور دوم ایسائوا از قرقیزستان را ۸ بر ۵ شکست داد. نماینده کاراته کشورمان در نیمه نهایی ۴ بر ۲ مغلوب گو شیائو از چین تایپه شد تا از رسیدن به فینال بازبماند و به دیدار رده بندی برسد. بهمنیار در دیدار رده بندی ۳ بر ۲ چاندران از مالزی را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

وزن ۵۵- کیلوگرم:
فاطمه سعادتی در مبارزه اول خود در هانتی برابر یارداولت از قزاقستان را شکست داد. سعادتی در مبارزه دوم خود با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب هوانگ از ویتنام شد. با راهیابی این ویتنامی به فینال،  سعادتی راهی دیدار رده بندی شد. نماینده کاراته ایران در رده بندی چوی وان از هنگ کنگ را ۴ بر ۳ شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

وزن ۶۱- کیلوگرم:
آتوسا گلشادنژاد در مبارزه اول خود با نتیجه ۳ بر صفر تویتونوا از قرقیزستان شد. با راهیابی نماینده قرقیزستان به فینال گلشاد نژاد راهی جدول شانس مجدد شد. نماینده کاراته کشورمان در شانس مجدد مقابل دهیمان از هند ۵ بر صفر برنده شد تا ررای کسب مدال برنز مقابل حریف ویتنامی قرار گیرد. گلشاد نژاد در مسابقه برای کسب مدال برنز مقابل نگوین از ویتنام یک بر صفر شکست خورد تا نتواند مدال کسب کند.

وزن ۶۸- کیلوگرم:
مبینا حیدری در مبارزه اول خود الیکول از قزاقستان را ۱۱ بر صفر شکست داد. حیدری در مسابقه دوم مقابل تی دین لز ویتنام ۳ - ۳ در سنشو بازنده شد تا راهی دیدار رده بندی شود. حیدری در مبارزه اخر خود وونگ از هنگ کنگ را ۵ بر یک شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

وزن ۶۸+ کیلوگرم:
لیلا برجعلی در مبارزه اول خود خاکاوونی از اندونزی را ۳ بر ۲ شکست داد. برجعلی در مسابقه بعدی و در حالی که تا ۳ ثانیه به پایان مبارزه برنده بود، ۴ بر ۳ مغلوب یوکوسا از ژاپن شد تا راهی دیدار رده بندی شود. برجعلی در مبارزه برای کسب  برنز ۴- ۴ (سنشو) یان یو از چین تایپه را شکست داد و صاحب مدال شد.

کاتای انفرادی آقایان:
علی زند با ۲۳.۲۶ امتیاز در جایگاه چهارم گروه خود قرار گرفت و راهی دور بعدی شد. زند در دور دوم با ۲۳.۷۴ امتیاز در رده سوم ایستاد و راهی دیدار رده بندی شد. زند روز سه شنبه شانس خود را برای مدال برنز امتحان خواهد کرد.

کومیته آقایان:

وزن ۵۵- کیلوگرم:
پوریا اقدسی در مبارزه اول خود با نتیجه ۴ - ۴ در سنشو مغلوب علی بارز از عراق شد. با شکست کاراته کای عراقی مقابل حریفش پوریا اقدسی از دور رقابت ها کنار رفت.

وزن ۶۰- کیلوگرم:
علی مسکینی در مبارزه نخست خود ۸ بر صفر یوسوپوف از تاجیکستان را شکست داد. نماینده کاراته ایران در دور دوم زینالدینو از ازبکستان را ۸ بر ۵ شکست داد. مسکینی در مرحله نیمه نهایی ۹ بر ۳ مقابل حریف کویتی اش مغلوب شد تا راهی دیدار رده بندی شود. مسکینی در دیدار رده بندی الباشر از عربستان را ۲ بر یک شکست داد و به مدال برنز رسید.

وزن ۶۷- کیلوگرم:
امیر مهدیزاده در مبارزه نخست خود ۶ بر ۳ از سد باتیگان فلیپینی عبور کرد. مهدیزاده در دومین دور ۳ بر ۲ مغلوب هوتاپا از اندونزی شد‌. با شکست هوتاپا مقابل نماینده ژاپن و عدم راهیابی وی به فینال امیر مهدی زاده از دور رقابت ها کنار رفت.

وزن ۷۵- کیلوگرم:
بهمن عسگری در دور نخست ۵ بر صفر کومار از هند را شکست داد. عسگری در مبارزه دوم خود مقابل نورلنو از قرقیزستان ۴ بر صفر پیروز شد. عسگری در دور سوم برابر الجنابی کویت ۵ بر ۳ شکست خورد. با شکست این کاراته کای کویتی برابر حریف عربستانی اش، عسگری از دور رقابت ها کنار رفت.

وزن ۸۴- کیلوگرم:
ذبیح الله پورشیب در دور اول ۵ بر صفر از سد ایبراگیمو نماینده ازبکستان گذشت. پورشیب در مبارزه دوم خود برابر یولداشو از قزاقستان هانسوکو شد. با شکست نناینده قزاقستان برابر الجعفری اردنی، پورشیب از دور رقابت ها کنار رفت.

وزن ۸۴+ کیلوگرم:
صالح اباذری در مبارزه نخست خود با اشتباهات فاحش داوری و با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب کیو هیراتا از ژاپن شد. در این مبارزه قضاوت یک طرفه داوران به اندازه ای مشهود بود که اعتراض تماشاگران روی سکو را نیز به دنبال داشت.
با راهیابی کیو هیراتا به فینال، صالح اباذری راهی جدول شانس مجدد شد. اباذری در جدول شانس مجدد ابتدا حریف پاکستانی خود را ۸ بر صفر شکست داد و سپس با پیروزی ۳ بر صفر مقابل ماجد عراقی صاحب مدال برنز شد.

پرونده مسابقات کاراته قهرمانی اسیا ۲۰۲۲ روز سه شنبه بسته می شود.

{ کد خبر : 100000113 }

کلمات کلیدی-
تاریخچه
فیلم