هروی: پورشیب‬ بخشی از تاریخ کاراته ایران است

سرمربي تيم ملي كاراته ايران با مثبت ارزيابي كردن شرايط اين تيم گفت: پيش از حضور در رقابت جهاني يك تورنمنت بين المللي را تجربه خواهيم كرد تا در بهترين شرايط راهي اين دوره از مسابقات شويم.

هروي: پورشيب‬ بخشي از تاريخ كاراته ايران است
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: در چند ماه آینده بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان را پیش رو داریم که هدف ما کسب نتایجی در خور شأن کاراته ایران در این دو رویداد مهم است. به همین دلیل هم تمرینات و اردوها به بهترین شکل ممکن در حال انجام است و طبق برنامه پیش خواهیم رفت. البته در بین این دو رویداد، رقابت‌های قبرس را هم داریم.

وی در مورد مسابقات قبرس هم گفت: این رقابت‌ها از جمله تورنمنت‌های سری A کاراته وان است که در نظر داریم با نفرات جوان‌تر شرکت کنیم تا هم تجربه بیشتری کسب کرده و هم این نفرات بتوانند در رنکینگ جهانی شرایط مطلوب‌تری پیدا کنند.

هروی ادامه داد: در مجموع تیم ملی شرایط خوبی دارد و همه اعضای تیم هم قسم شده اند تا با تمام توان برای سربلندی کاراته ایران اسلامی در رویدادهای پیش رو تلاش کنند. کادر فنی هم در این بین سخت تلاش می‌کند تا کاراته کاهای حاضر در اردو به شرایط آرمانی برسند. البته در کنار بخش‌های فنی، مباحث روحی روانی را نیز در دستور کار قرار دادیم. نکته مهم اینکه تیم ملی بدون حاشیه برنامه‌های خود را پیش می‌برد.

سرمربی تیم ملی کاراته در خصوص مبارزه خدابخش و پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم گفت: پس از جمع بندی که با اعضای کادر فنی داشتیم، تصمیم بر آن شد که در این وزن انتخابی برگزار کنیم. خیلی سخت بود از بین دوتا از بهترین‌های کاراته کاهای ایران، یکی را انتخاب کنیم. پورشیب سرگروه خوش فکر تیم ملی که بخشی از تاریخ کاراته ایران را به خود اختصاص داده در چند سال اخیر همیشه عصای دست کادر فنی بوده است.

هروی به مهدی خدابخش هم اشاره داشت و گفت: مهدی همیشه عضو شایسته ما بوده و یکی از ارکان تیم ملی در کسب دو مدال طلای تیمی قهرمانی جهان بوده است. این دو کاراته همیشه رقابت نزدیکی با هم داشتند و امیدوارم خدابخش بتواند بهترین عملکرد را در بازی‌های آسیایی داشته باشد.

وی در مورد رقیب اردنی خدابخش در وزن ۸۴- کیلوگرم گفت: در اردوهای تیم ملی در خصوص رقبای همه نفرات تیم در اوزان مختلف بحث کرده و با دقت کار آنالیز این حریفان را با دیدن آخرین مبارزات آنها انجام می‌دهیم. این حریف اردنی‌ها مانند سایر رقبا آنالیز خواهد شد. البته معتقدم که خدابخشی پتانسیل برتری در برابر این رقیب را دارد.

سرمربی تیم ملی در پایان به نحوه انتخاب اعضای تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان هم اشاره داشت و گفت: بعد از ارزیابی عملکرد کاراته کاها در روند اردوها و در صورت فراهم شدن شرایط حضور در مسابقات بین المللی، در خصوص نفرات اعزامی به مسابقات جهانی تصمیم گیری خواهد شد.

{ کد خبر : 100000520 }

کلمات کلیدی-
تاریخچه
فیلم