نشست خبری جام بین‌المللی هشتمین خورشید / آشوری: برگزاری مسابقات بین‌المللی نیاز خراسان رضوی است

سرپرست دبيري فدراسيون كاراته گفت: با رشد منطقي كاراته در خراسان رضوي، اين رشته در حال رسيدن به جايگاه واقعي خود است.

نشست خبري جام بين‌المللي هشتمين خورشيد / آشوري: برگزاري مسابقات بين‌المللي نياز خراسان رضوي است
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، محسن اشوری سرپرست دبیری فدراسیون کاراته در نشست خبری جام بین‌المللی هشتمین خورشید که در محل اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت کاراته خراسان در اندازه و قواره ورزش استان نبود اما با رشد منطقی این ورزش در این استان، کاراته در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود است.

وی افزود: مسئولان فدراسیون کاراته واقف به امور این رشته ورزشی در استان هستند و با فعالیت‌های هیات کاراته خراسان رضوی قطعا حمایت‌های بیشتری صورت خواهد پذیرفت.

دبیر فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: از توجه هیات کاراته استان به ورزش در سنین پایه باید قدردانی ویژه صورت گیرد و این استان توانایی ساختن آینده ورزش کاراته را دارد.

آشوری خاطرنشان کرد: مسابقات بین‌المللی نیاز استان است و برگزاری این رقابت‌ها باعث ایجاد شور و انگیزه در ورزشکاران و مربیان خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر این مسابقات در تابستان برگزار می‌شد قطعا بیش از ۲ هزار نفر ورزشکار خواهان شرکت در آن بودند.

دبیر فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران درباره برگزاری مسابقات جام هشتمین خورشید بیان کرد: رتبه‌های اول تا چهارم این دوره از مسابقات در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت خواهند کرد و امتیاز آن با رقابت‌های کاراته «وان» جمع خواهد شد.


*حضور هزار و ۱۰۰ شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی هشتمین خورشید

هادی امیری رییس هیات کاراته خراسان رضوی نیز در نشست خبری جام بین‌المللی هشتمین خورشید ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: در جام بین‌المللی هشتمین خورشید هزار و ۱۰۰ ورزشکار از ایران، پاکستان، عراق، افغانستان و چین شرکت خواهند کرد.

وی افزود: این دوره از مسابقات از امروز در بخش بانوان و از ۲۷ مهرماه در بخش آقایان پیگیری خواهد شد.

رئیس هیات کاراته خراسان رضوی تصریح کرد: این مسابقات در سبک‌های کنترلی کاراته با حضور ۶۰۰ ورزشکار بانو برگزار خواهد شد.

امیری خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌ها ۱۰ ورزشکار از عراق، ۱۶ ورزشکار از پاکستان، ۱۵ ورزشکار از افغانستان و ۷ ورزشکار از کشور چین شرکت خواهند کرد.

وی با قدردانی از مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به دلیل حمایت‌های خوبی که از این رشته ورزشی داشته است، اضافه کرد: اتفاقات خوبی طی سال ۱۴۰۲ برای کاراته استان افتاده و امیدواریم با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان توسعه این ورزش در استان بیشتر شود.

رئیس هیات کاراته خراسان رضوی بیان کرد: این مجموعه طبق موارد مدنظر فدراسیون از رتبه ۲۶ به رتبه ۸ رسیده و با حمایت‌های ویژه می‌تواند به ۳ رتبه برتر کشور برسد.

{ کد خبر : 100000671 }

کلمات کلیدی-
تاریخچه
فیلم