آشوری: کاراته به اندازه پتانسیلش دیده نشده است

سرپرست دبيري فدراسيون كاراته گفت: كاراته در ورزش ايران به اندازه پتانسيلي كه دارد، ديده نشده است.

آشوري: كاراته به اندازه پتانسيلش ديده نشده است
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، محسن آشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص بازدید وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک از تمرینات ملی‌پوشان کاراته اظهار داشت: ابتدا ورود کیومرث هاشمی را به رأس ورزش کشور تبریک می‌گویم. آقای رئیس جمهور به جامعه ورزش دوباره اعتماد کرد و نباید از این نکته به راحتی گذشت.
وی افزود: رئیس جمهور فارغ از نگاه سیاسی فردی را در مسند کار قرار داد که از جنس ورزش و ورزش‌شناس است و سالیان سال با ورزش بوده و تجربیات زیادی دارد و به عبارتی فردی از خانواده ورزش است. اعتماد دوباره رئیس جمهور به خانواده ورزش را باید به فال نیک بگیریم و پاس بداریم. ان‌شاءالله این اعتماد بیشتر و فضاهایی برای ورزش فراهم شود تا ورزش ما از مظلومیت دربیاید.
سرپرست دبیری فدراسیون کاراته در خصوص گلایه‌های ملی‌پوشان گفت: از صحبت‌های بچه‌ها بسیار خوشحال شدم. صحبت‌های بسیار خوب و منطقی کردند و مطالباتی داشتند که به‌حق، به‌جا و نیاز اجتناب ناپذیر جامعه ورزش و به خصوص کاراته است. این مطالبات دغدغه‌ها و رنج‌هایی است که ورزش کاراته دارد. کاراته هرگز به اندازه وسعت، پتانسیل و ظرفیتش دیده و به آن توجه نشده است. این رشته همیشه در کاروان بازی‌های آسیایی، کشورهای اسلامی و حتی در اولین حضور در المپیک کمک خوبی به رنکینگ کرده و این نشان دهنده ظرفیت منحصر به فرد کاراته است. کاراته از لحاظ کمی و کیفی دارای ظرفیت و پتانسیل است، اما از هیچ امکانات و زیرساختی برخوردار نیست.
آشوری خاطرنشان کرد: فضایی که بچه‌ها تمرین می‌کنند در حد ورزش کاراته نبوده و امکانات مدنظر سرمربی تیم ملی از لحاظ اسکان شایسته و در شأن تیم ملی نیست. مطالبات و صحبت‌ها بسیار قشنگ بود و از همه بهتر آقای هاشمی نخواست صحبت‌های بچه‌ها را رد یا توجیه کند یا از آن بگذرد و کاملاً با اشتیاق گوش کرد و قول مساعد داد کاراته از این شرایط خارج شود. بعد از جلسه نیز تاکید مؤکد داشتند که کاراته را باید طور دیگری دید و از امکانات موجودی که ورزش دارد، بهره‌مند شود و فدراسیون کاراته از مشکلات، تنگاها و کمبودهای رهایی یابد.
وی در خصوص شرایط این رشته برای تکرار موفقیت‌های گذشته در بازی‌های آسیایی عنوان کرد: در گذشته مدال‌های کاراته بین ایران و ژاپن تقسیم و تک مدال‌هایی به برخی کشورها داده می‌شد و شرایط به شکلی دیگر بود، اما در حال حاضر جغرافیای کاراته تغییر کرده است. در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا، هنگ‌کنگ دو مدال طلا گرفت و امارات، قرقیزستان و فلسطین اذیت کردند. دیگر نمی‌توان هیچ کشوری را دست‌کم گرفت.
سرپرست دبیری فدراسیون کاراته گفت: همه کشورها به عنوان یک خطر و تهدید هستند. شرایط خیلی تغییر کرده، اما بچه‌های ما هیچ چیزی کم ندارند و باتجربه و از لحاظ دانش فنی غنی‌ و از لحاظ کوشش با انگیزه هستند. امیدوارم اتفاق خوبی در هانگژو رقم بخورد. این مهم دور از دسترس نیست و هر کدام از بچه‌های ما می‌توانند شگفتی آفرین باشند. از مردم عزیز انتظار دارم دعا کنند تا این بچه‌ها باعث افتخار کشور شوند.
وی در خصوص شرایط برگزاری رقابت انتخابی بین پورشی و خدابخشی برای مشخص شدن چهارمین کاراته‌کا اعزامی به بازی‌های آسیایی در بخش مردان یادآور شد: پس از بررسی‌های لازم و جلساتی که در کمیته فنی برگزار شد، کار به کادرفنی واگذار شد و کادرفنی به این نتیجه رسید برای اعزام نفر چهارم انتخابی بین پورشیب و خدابخشی برگزار و نفر برتر راهی هانگژو شود. مسابقات انتخابی ساعت 18 روز شنبه 28 مردادماه در سالن کبگانیان با حضور داوران جهانی و به صورت رسمی برگزار می‌شود. امیدوارم انتخابی خیلی خوبی باشد و نفر شایسته به این مسابقات اعزام شود.
آشوری در مورد اینکه چند مسابقه بین این دو نفر برگزار خواهد شد، گفت: هنوز شهرام هروی مکانیزم و فرآیند این موضوع را اعلام نکرده که باید چند بازی برگزار شود. آنچه معمول است اینکه نهایتاً سه بازی بین دو نفر برگزار می‌شود و کسی که دو برد داشته باشد انتخاب می‌شود، اما باز همه چیز به نظر کادرفنی باز می‌گردد.
سرپرست دبیری فدراسیون کاراته در خصوص ترکیب بخش بانوان عنوان کرد: خیلی وقت است تصمیم گرفته‌ام به مسئله بانوان ورود نکنم و کار بانوان را خودشان انجام دهند. خدا را شکر از لحاظ بضاعت فنی، اداری و تصمیم‌گیری به حدی رسیده‌اند که بتوانند آینده و سرنوشت خود را رقم بزنند. به عنوان دبیر فدراسیون فقط کارهای پشتیبانی، فدراسیونی و اداری را انجام می‌دهم و به این مسئله ورود نمی‌کنم.

{ کد خبر : 100000521 }

کلمات کلیدی-
تاریخچه
فیلم