کاش رفتار بازنده‌های انتخابی مانند عسگری باشد

آشوری: قرار نیست هویت کمیته انضباطی را زیر سؤال ببریم

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته تاکید کرد که قرار نیست جلسه کمیته انضباطی فردا نمایشی باشد و هویت آن زیر سؤال برود.



به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، محسن آشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص حواشی برگزاری مرحله نخست انتخابی تیم ملی کاراته داشت: تمام نگاه فدراسیون کاراته به این است که انتخابی‌ها سالم، بی‌طرفانه و عادلانه برگزار شود. وظیفه ما اجرای مسابقات در چهارچوب قانون و اصول فنی و داوری است. اتفاقاتی در مسابقات افتاد که هیچ علاقه‌ای به رخ دادن  آنها نداشتیم اما سعی کردیم از قوانینی که در سطح جهانی برای نظم و انضباط مسابقات تعریف و معنا شده است، صیانت کنیم. 



وی افزود: مسابقات از حساسیت بالایی برخوردار بود و تعدادی از عزیزان و  آینده‌سازان کاراته ایران نتوانستند خودشان را کنترل کنند و اقداماتی انجام دادند که با اصول داوری و مقررات مغایرت  داشت. به عنوان مسئولان برگزاری مسابقات باید قانون را رعایت می‌کردیم و طبق قانون داوری این رفتارها با شیکاک (اخراج) از مسابقه همراه بود که چنین تصمیمی توسط داوران به اجرا گذاشته شد. اتفاقات و رفتارهایی نیز بعد از شیکاک توسط این بازیکنان صورت که  منجر به فراخواندن آنها به جلسه کمیته انضباطی شد.  



سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته در خصوص فراخواندن سه کاراته‌کا معترض به جلسه کمیته انضباطی گفت: اینکه این عزیزان را به کمیته انضباطی فراخواندیم به خاطر این نیست که با این نفرات عناد و یا خدایی نکرده به آنها نگاه بد داشته باشیم. برعکس نگاه ما خوب است و برای آینده این بازیکنان برنامه‌ریزی کردیم اما این کار را انجام دادیم تا این اشتباهات در آینده از سوی این عزیزان تکرار نشود که با مجازات سنگینی همراه باشد. 



آشوری در خصوص ادعای ورزشکاران مبنی عدم برخورد با اعتراضات سنگین‌تر در انتخابی‌های گذشته و اجرا نشدن شیکاک در آن مسابقات، گفت: با اینکه می‌گویند در مسابقات انتخابی تیم ملی قانون داوری رعایت نشود، کاملاً مخالف هستم. هر جایی که داور حضور داشت و تاثیرگذار بود، قانون داوری باید رعایت شود. شاید خیلی مواقع انتخابی درون اردویی با داوری کادرفنی صورت بگیرد که شرایط آنجا فرق دارد، اما وقتی داور می‌آید و می‌نشیند باید قانون داوری رعایت شود و این کار را کردیم.



وی با اشاره به اشتباهات گذشته، عنوان کرد: اینکه در گذشته اعتراضی وجود داشته و با شیکاک همراه نشده است، اشتباه بوده است. اگر خود من نیز این این موضوع را رعایت نکردم، انتقاد به من وارد است و کوتاهی کردم. امروز  این بچه‌ها تاوان اشتباهات گذشته را پس می‌دهند اما باید از یک جایی شروع به اصلاح بگیریم تا دیگر شاهد این جور مسائل نباشیم. 



سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته در پاسخ به این سؤال که چرا برخی نفرات بازنده در انتخابی‌های همواره دلیل شکست خود را به مسائل داوری و دست‌های پشت پرده ربط می‌دهند، گفت: متاسفانه وقتی می‌بریم مدعی هستیم خودمان بردیم و وقتی می‌بازیم ادعای می‌کنیم ما را بازنده کردند. چقدر خوب است به موازات رشد در تاکتیک و تکنیک از نظر تواضع، اخلاق و انصاف نیز رشد داشته باشیم و حتی نقدمان نیز منصفانه باشد. 



آشوری با تقدیر از رفتار بهمن عسگری گفت: بهمن عسگری بازیکن بزرگ و قهرمان جهان ما است و حتی با وجود اشتباهی، آدم بزرگی است. عسگری هم در انتخابی تیم ملی باخت اما دیدیم چقدر متواضعانه و جوانمردانه باخت را پذیرفت و بدون کوچکترین اعتراض تاتامی را ترک کرد. نه قیافه او تغییر کرد، نه پرخاشگری مرتکب شد و نه کسی را متهم به فعل نکرده‌ای کرد.



وی با اشاره به انتخابی‌های حساس روز یکشنبه در دوزن 84- و 84+ کیلوگرم آقایان و همچنین بانوان گفت: امیدوارم بچه‌ها در این انتخابی‌ها با دقت بجنگند و هوشمندانه مبارزه کنند و از کوچکترین فرصت‌ها استفاده کنند. خدایی نکرده اگر زمانی  نتیجه مورد انتظار آنها نیز حاصل نشد، دوست دارم مانند بهمن عسگری متواضعانه رأی بپذیرند و به مجموعه افراد حاضر در سالن احترام بگذارند.



سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است مانند گذشته جلسه کمیته انضباطی که فردا برگزار می‌شود بدون برخورد قاطعانه باشد، گفت: قصد نداریم نمایشی را اجرا کنیم و هویت کمیته‌ای را زیر سؤال ببریم و به سخره بگیریم و عین مقررات را رعایت خواهیم کرد. همه این بچه‌ها برای ما عزیز و قابل احترام هستند اما به شرطی که آنها نیز برای طرف مقابل احترام قائل باشند. هر کسی خلاف قانون عمل کند، قانون از جایگاه خود و حرمتش دفاع خواهد کرد.


{ کد خبر : 1015 }

کلمات کلیدی
تاریخچه
فیلم