طباطبایی: هروی جزو سرمایه های بزرگ کاراته کشور است/ اولویت ما برگزاری اردو در تهران است

رئیس فدراسیون کاراته گفت: شهرام هروی جزو سرمایه‌های بزرگ کاراته کشور و یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ کاراته ایران است.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، سید حسن طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری اردوهای تیم‌های ملی کاراته بانوان و آقایان اظهار داشت: در حال تلاش هستیم حمیده عباسعلی را برای تکمیل مراحل درمانی به آلمان اعزام کنیم. هنوز زمان دقیق سفر او مشخص نشده و به دنبال تهیه بلیت هستیم. سایر ملی‌پوشان دختران نیز با کادرفنی در ارتباط هستند. هروی نیز در دوران کرونا با بچه‌ها در تماس بود و روی برنامه‌های تمرینی و بدنسازی آنها نظارت داشت و حتی در حال حاضر  به صورت انفرادی با بچه‌ها تمرین می‌کند.


وی ادامه داد: کار را در دوران کرونا رها نکردیم و ملی‌پوشان تحت نظر هستند و کارهای آماده‌سازی خود را انجام می‌دهند. باید در روزهای آینده شرایط کرونا را ارزیابی کنیم و ببینیم پروتکل‌ها برای آغاز اردوها چگونه خواهد بود. اولویت ما شروع اردوها در تهران است و اگر بتوانیم شرایط را مهیا کنیم و وضعیت کرونا نیز اجازه بدهد، اردوهای خود را در آبان ماه آغاز خواهیم کرد.


رئیس فدراسیون کاراته در خصوص اینکه احتمال برگزاری اردوهای تیم ملی در شهرستان هم وجود خواهد داشت، گفت: برگزاری اردو در خارج از تهران جزو گزینه‌های ما قرار دارد. کرونا تهران و شهرستان ندارد و در حال حاضر تقریبا در تمام شهرها وضعیت نامناسب است و امیدوارم این ویروس منحوس هر چه زودتر از جهان و بشریت رخت ببندد. 


طباطبایی در خصوص وضعیت جداسازی سالن شماره 9 مجموعه ورزشی انقلاب عنوان کرد: کارهای جداسازی در حال انجام است و در هفته گذشته در این خصوص با کیکاوس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک جلسه داشتم. در حال حاضر کار انجام دیوار حائل بین ما و فدراسیون بوکس تقریبا انجام شده است. بحث رختکن و سرویس‌های بهداشتی باقی مانده که امیدوارم این کار را تا یک ماه آینده به سرانجام برسانیم.


وی در خصوص انتخاب  کادرفنی تیم‌های پایه گفت: برنامه‌های مربیان را دریافت کردیم و صحبت‌های ابتدایی را با برخی دوستان در بخش دختران و پسران انجام دادیم. در حال حاضر منتظر هستیم تا ببینیم شرایط کرونا به چه شکل خواهد بود و وضعیت برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به چه شکل خواهد شد. بر اساس اعلام کنفدراسیون آسیا قرار است اواسط اسفندماه مسابقات در کویت برگزار شود، اما وضعیت کرونا به نحوی است که باید منتظر بمانیم. 


رئیس فدراسیون کاراته در خصوص اینکه فدراسیون روی گزینه‌های مدنظر به جمع‌بندی رسیده است، گفت: با چند گزینه رایزنی و صحبت داشتیم و کار انتخاب تقریبا نهایی، اما قطعی نشده است. با مهیا شدن شرایط به زودی کادرفنی تیم های پایه را معرفی خواهیم کرد. 


طباطبایی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش نرخ ارز و قیمت بالای دینار کویت، فدراسیون توان اعزام تیم‌های پایه را خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه در دو دوره گذشته مسابقات رده‌های پایه حضور نداشتیم، قطعا در صورت برگزاری با تمام توان در این رقابت‌ها شرکت خواهیم کرد. دستور کار و برنامه فدراسیون کاراته حضور در این مسابقات است و به امید خدا این کار را انجام خواهیم داد. برای تامین اعتبارات تا اسفندماه برنامه‌ریزی کردیم و اولویت ما حضور در این مسابقات است و امیدوارم به مشکل نخوریم.


وی در خصوص اینکه پاداش قهرمانان در سال 97 به حساب فدراسیون کاراته واریز شده است، گفت: هنوز به ما پرداخت نشده، اما پیگیر این موضوع هستیم. وزارت ورزش و جوانان به ترتیب اولویت‌ها درحال انجام این کار است. در حال حاضر جذب اعتبار کار بسیار سختی است، اما انشاالله سایر فدراسیون‌‌ها نیز جوایز قهرمانان خود را دریافت کنند.


رئیس فدراسیون کاراته در خصوص وضعیت خانه کاراته عنوان کرد: کارهای حقوقی این کار در حال انجام است. زمینی در مجموعه تختی در نظر گرفتیم و مذاکراتی را با مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران انجام دادیم. در حال پیگری یکسری موضوعات حقوق و اداری هستیم که به کندی پیش می‌رود، اما با حمایت مسئولان فکر می‌کنم زمینی در این مجموعه در اختیار بگیریم و کار ساخت خانه کاراته را شروع کنیم.


طباطبایی در خصوص سکوت 8 ماه شهرام هروی سرمربی تیم ملی به تسنیم گفت: شهرام هروی جزو سرمایه‌های بزرگ کاراته  کشور و یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ کاراته ایران است. او اثرات بسیار بزرگی در کاراته داشته و در این سال ها زحمات زیادی کشیده است. شاید هروی دغدغه و نگرانی داشته باشد، اما برای اهتزار پرچم ایران در المپیک از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. هروی در عین جوانی کوله‌باری از تجربه است و همکاری او با تیم ملی تا المپیک و حتی بعد از این مسابقات ادامه خواهد داشت و مشکلی وجود ندارد

{ کد خبر : 5835 }

کلمات کلیدی
تاریخچه
فیلم