ملی پوش سابق کاراته ایران:

وقت خودزنی نیست/ کاری نکنیم به ضرر کاراته ایران تمام شود

ملی پوش سابق کاراته ایران گفت: باید به فاصله چند ماه مانده به رقابت های المپیک از کادر فنی تیم ملی کاراته حمایت کنیم و نگذاریم با خودزنی و تخریب، فرصت ها به ضرر کاراته ایران تمام شود.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، سعیدنصراللهی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به حواشی که این روزها دامن کاراته ایران را گرفته، اظهار کرد: حدود 100 روز تا المپیک زمان داریم که فرصت چندانی نیست و باید تیم ملی کاراته را بدور از هرگونه حواشی برای حضور در این رقابت ها حمایت کنیم.


وی تصریح کرد: در این دوره، برای اولین بار است که کاراته المپیکی شده و باتوجه به ظرفیت هایی که داریم می توانیم پا به پای رشته های بزرگی همچون کشتی در المپیک مدال بگیریم.


رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه افزود: در بخش آقایان شانس حضور چهار نفر و در بخش بانوان سه نفر را داریم که همه آنها شانس کسب مدال المپیک هستند و باید زیر نظر کادر فنی تیم ملی تمریناتشان را بدور از حاشیه،حرف و حدیث ها پیش ببرند.


وی آرامش و همدلی را نیاز کنونی کاراته ایران دانست و گفت: قطعا در این شرایط باید از کادر فنی و ملی پوشان حمایت کنیم، زیرا هر نوع تغییراتی می تواند در آستانه المپیک به ضرر کاراته ایران تمام شود.


نصراللهی با تاکید براینکه باید از خودزنی در کاراته ایران پرهیز و از تیم های ملی حمایت شود، اظهار کرد: معتقدم آفت و آسیب این روزهای کاراته ایران به دو صورت نمایان شده که یکی از آنها تخریب بی حد و اندازه ای است که در پاره ای از موارد به دور از موازین اخلاقی شکل می گیرد.


وی به آسیب دومی که در این شرایط گریبانگیر کاراته ایران شده هم اشاره کرد و افزود: تملق همراه با فرصت طلبی و دفاع بد از مجموعه فدراسیون و کادر فنی و تیم های ملی معضلی دیگری است که این روزها با آن مواجه شده ایم.


ملی پوش سابق کاراته ایران با تاکید بر اینکه موارد و مصداق هایی برای هردوی این آفت ها در حال حاضر در کاراته ایران قابل مشاهده است، گفت: متاسفانه چنین مشکلاتی به مانند دو تیغه یک قیچی هستند که ظاهرا از نظر شکل متفاوت عمل می کنند، اما هردو به کاراته ضربه می زنند.


وی با ستایش از عملکرد فدراسیون در حمایت از تیم ملی بزرگسالان، عنوان کرد: قطعا در چنین شرایطی اولویت کاری فدراسیون باید حمایت از این تیم برای حضور در المپیک باشد که البته بدرستی هم در حال انجام است، بطوری که مجموعه تیم ملی و کادر فنی از عملکرد فدراسیون رضایت دارند.


نصراللهی با رضایت بخش خواندن عملکرد کادر فنی بزرگسالان در هر دو بخش آقایان و بانوان، اظهار کرد: باتوجه به اینکه بهترین عملکردهای کادرفنی تیم ملی در سالهای اخیر را در شرایط کنونی داریم، بنابراین از جامعه کاراته ایران اعم از پیشکسوتان، مربیان، قهرمانان و ملی پوشان اسبق، داوران و همه انتظار می رود که حمایت های لازم را از کادر فنی داشته باشند.


وی کاراته را از رشته های مهم و پرمدال تاریخ ورزش ایران خواند و گفت: مگر چند رشته ورزشی در ایران وجود دارد که سهمیه المپیک گرفته اند و یا اینکه مدام در دهه های گذشته مدال آور بوده اند که ما اینگونه خودزنی و خود تخریبی را در کاراته شروع کرده ایم.


رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه به بی اهمیت جلوه دادن مدال آوری های اخیر کاراته ایران در لیگ های جهانی توسط برخی منتقدان اشاره کرد و گفت: مگر در این رقابت ها در بخش کومیته آقایان جمعا چه تعداد مدال طلا توزیع شد که کسب دو مدال طلای کاراته ایران را در این رقابت ها ناچیز جلوه دهیم.


وی با دفاع از عملکرد بخش بانوان هم در این رقابت ها عنوان کرد: مگر تاکنون چه تعداد مدال بخش بانوان در سطح جهانی داشته ایم که برخی داشتن یک فینالیست را در این رقابت ها ناچیز می دانند.


ملی پوشان سابق تیم ملی کاراته ایران در خاتمه گفت: بعنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کاراته از خانواده فهیم کاراته و مسئولین فدراسیون می خواهم که راهشان را از این دو گروه جدا کنند و مرز بندی خود را مشخص نمایند و تسلیم نشوند و با حمایت از مجموعه فدراسیون و تیم های ملی در جهت ایجاد آرامش در این روزهای حساس برای موفقیت در المپیک که بالاترین و مهمترین رویداد ورزشی جهان است، همه با هم تلاش کنیم.

{ کد خبر : 6206 }

کلمات کلیدی
تاریخچه
فیلم