خدابخش: طباطبایی نباید قول مدال بدهد/ او باید امکانات لازم را فراهم کند

پیشکسوت کاراته ایران گفت: رئیس فدراسیون تلاش می‌کند بهترین امکانات را در اختیار تیم ملی قرار دهد، اما اینکه این تلاش‌ها به کسب مدال در المپیک ختم می‌شود یا نه در روز مسابقه مشخص می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، رشید خدابخش در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کاراته تا چند ماه دیگر در توکیو نخستین حضورش در المپیک را تجربه خواهد کرد. با توجه به قدرت کاراته ایران و افتخاراتی که این رشته ورزشی در سالهای گذشته به دست آورده، امیدواریم که کاراته ایران بهترین نتایج را کسب کند و نقش پررنگی در مدال آوری کاروان ورزشی کشورمان در المپیک داشته باشد.

 


وی افزود: طباطبایی به عنوان رئیس فدراسیون تلاش کرده مقدمات لازم را برای موفقیت و مدال آوری تیم ملی کاراته مردان و زنان ایران فراهم آورد. برپایی اردوهای منظم، فراهم آوردن بهترین امکانات، اعزام تیم ملی به تورنمنت‌های مختلف، تلاش برای برطرف نمودن دغدغه‌های مربیان و ورزشکاران و… بخشی از کارهای صورت گرفته در چند ماه اخیر و در راه آماده سازی تیم ملی برای حضور قدرتمند در المپیک بوده است.


 

پیشکسوت کاراته کشورمان در ادامه یادآور شد: با تمام این شرایط طبیعی است که طباطبایی به عنوان رئیس فدراسیون قول کسب مدال را ندهد. وی به عنوان رئیس تلاش می‌کند بهترین امکانات را در اختیار تیم ملی قرار دهد، اما اینکه این تلاش‌ها به مدال ختم می‌شود یا نه در روز مسابقه مشخص می‌شود. اگر قرار بر قول مدال دادن است باید ورزشکار یا در نهایت مربی قول دهند که به روی «تاتامی» می‌روند نه رئیس فدراسیون که در امور فنی دخالتی ندارد. هر چند که ورزش غیرقابل پیش بینی است و قول دادن کار درستی نیست.


 

مدیرکل پیشین ورزش و جوانان استان اصفهان یادآور شد: برای اینکه موضوع، بهتر تبیین شود یک مثال می زنم. فوتبال برزیل با توجه به قدرت ذاتی اش همیشه یکی از شانس‌های قهرمانی در جام جهانی است؛ با این حال برزیل در همه جام‌های جهانی قهرمان نشده است. آیا درست است رئیس فدراسیون این کشور هر دوره پیش از برگزاری مسابقات قول قهرمانی بدهد؟! جواب منفی است؛ ورزش بالا و پایان دارد و در هر رویداد بزرگی تعداد محدودی مدال بین ورزشکاران تقسیم می‌شود.



رئیس کمیته همگانی فدراسیون کاراته در پایان خاطرنشان کرد: اینکه از رئیس فدراسیون کاراته انتقاد شود چرا قول کسب مدال در المپیک را نمی‌دهد، درست و منطقی نیست و با اصول ابتدایی ورزش و مدیریت سازگاری ندارد. همه قبول داریم کاراته ایران از قدرت‌های جهان است ولی نمی‌توان از حالا تمام اتفاقات را پیش بینی کرد و قول کسب مدال داد. مصدومیت، روز ورزشکار نبودن، اشتباهات داوری و… همه در موفقیت یا ناکامی یک ورزشکار تأثیرگذار است.

{ کد خبر : 6251 }

کلمات کلیدی
تاریخچه
فیلم