روحانی: رقبای گنج‌زاده از او می‌ترسند/ مطئنم سجاد مدال خوش‌رنگی کسب خواهد کرد

مربی تیم ملی کاراته ایران گفت: انگیزه سجاد گنج‌زاده بسیار بالا است و رقبا نیز او می‎‌ترسند، بدین ترتیب مطئنم او در توکیو مدال خوش‌رنگی کسب خواهد کرد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، حسن روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط سجاد گنج‌زاده برای حضور در رقابت‌های المپیک توکیو اظهار داشت: طبیعتاً بعد از مشکلی که برای بهمن عسگری پیش آمد، گنج‌زاده نیز از لحاظ روحی دچار مشکلاتی شد اما در اردوی گذشته سریعاً خود را بازیابی کرد. خدا را شکر او در اردوی آخر تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. سجاد ورزشکار خونسردی است و به خوبی خود را با شرایط وفق می‌دهد. 


وی تصریح کرد: در دو مرحله باقی مانده اردو که از 24 تا 30 تیرماه و 4 مردادماه تا روز اعزام برگزار خواهد شد، تلاش می‌کنیم سجاد را از لحاظ بدنی، روحی و ذهنی به اوج آمادگی برسانیم. واقعاً سجاد را در شرایط خوبی می‌بینم و فکر می‌کنم از اتفاقات اخیر  به نحو احسن استفاده می‌کند تا بتواند یک مدال خوش‌رنگ برای کاراته ایران کسب کند. 


مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که با عدم حضور بهمن عسگری در المپیک توکیو،  سجاد گنج‌زاده می‌تواند بار فشار روحی، روانی و توقعات بالا را تحمل کند، گفت: همانطور که گفتم گنج‌زاده بسیار بازیکن خونسردی است، البته او بعد از جریان عسگری در روزهای ابتدایی مقداری شرایط روحی خوبی نداشت اما در آخرین اردو شرایط خیلی بهتری داشت و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشت و همان سجاد مدنظر ما شده بود.


روحانی تاکید کرد: خیلی به گنج‌زاده امیدوار هستیم، چرا که حضور در جایگاه نخست رنکینگ دنیا کار ساده‌ای نیست و سجاد موفق به کسب این مهم شده است. همه رقبا  از سجاد می‌ترسند و  در حال حاضر انگیزه او بسیار بالا است و اگر اتفاق خاصی نیفتد، مطمئنم مدال خوش‌رنگی کسب خواهد کرد. 


وی در خصوص مثبت اعلام شدن نتیجه تست دوپینگ بهمن عسگری  گفت: در زندگی هر کسی  اتفاقاتی می‌افتد که هزینه آن بسیار گزاف است اما تجربه چیزی به انسان می‌دهد که در آینده به کار او خواهد آمد. بهمن عسگری نیز بیشترین ضربه را از این اتفاق خورده است اما کارنامه او مشخص است. عسگری سهمیه المپیک و مدال‌های خود را گرفته بود و نیازی به این اتفاقات نداشت اما یک اشتباه سهوی باعث این اتفاق شد. 


 مربی تیم ملی کاراته در خصوص انتقاداتی که بعد از مثبت اعلام شدن بهمن عسگری صورت گرفته است، گفت: عده‌ای در سالیان اخیر و تحت هر شرایطی همیشه در حال انتقاد و زدن  هستند و فقط بعد از اتفاقات رفتار بدتری از خود به نمایش گذاشتند. این آدم‌ها را همه می‌شناسند و دلیل کارشان نیز مشخص است و برای ما ارزشی ندارند که بخواهیم در موردشان فکر کنیم.

روحانی خاطر نشان کرد: بهمن عسگری یک قهرمان است و حتماً باید او را بازگردانیم. محرومیت او نیز جریمه‌ای نیست که برود و دیگر برنگردد. عسگری باید با قدرت تمرینات خود را به صورت انفرادی ادامه بدهد تا از اردیبشهت سال آینده برای حضور در بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان دوره آینده دوباره تلاش کند و باز هم خود را اثبات کند. 


وی در خصوص رقبای سجاد گنج‌زاده در رقابت‌های المپیک و احتمال پیکار او با آراگای ژاپنی گفت: سجاد به غیر از آراگا با تمامی این قهرمانان در سالیان گذشته مبارزه کرده است. آراگا بازیکن بسیار خوبی است، اما فکر می‌کنم داشتن خونسردی و آرامش نقطه قوت سجاد گنج‌زاده  خواهد بود. سجاد به خوبی از تکنیک‌های خود استفاده می‌کند و اگر در اوج آمادگی باشد هیچ کسی توانایی شکست او را ندارد. 


مربی تیم ملی کاراته عنوان کرد: امیدوارم تمام مشکلات اخیر را با مدال خوشرنگ سجاد جبران می‌کنیم. همچنین امیدوارم در کنار موفقیت سجاد شاهد درخشش دو نماینده بانوان نیز باشیم تا لقب بهترین کاروان ورزشی ایران را در توکیو کسب کنیم. 


روحانی در خصوص خواسته‌های کادرفنی از مسئولان و جامعه کاراته گفت: مسئولان هیچ کم و کاستی برای ما نگذاشتند. کمیته المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون کاراته هر آنچه نیازبود را تامین کردند و  این موضوع جای تقدیر دارد. فقط امیدوارم با اتمام المپیک همه چیز تا زمان بازی‌های آسیایی رها نشود و این روند حمایتی در دولت آینده نیز ادامه داشته باشد. صالح امیری در کمیته ملی المپیک در بخش رسیدگی به قهرمانان، زیر ساخت‌ها و کارهای دیگردر ورزش ایران تحول اساسی انجام داده است. 


وی در پایان گفت: در جامعه کاراته نیز یکسری مسائل مشخص است و نمی‌دانم یکسری از این خودزنی‌ها چه زمانی قرار است به پایان برسد. عملکرد و کارنامه مشخص است و نمی‌دانم برخی دوستان یکسری حرف‌ها را چگونه می‌زنند. این دوستان نیز بودند و کارنامه آنها نیز مشخص است و حاضر هستیم عملکردمان را با آنها مقایسه کنیم.

برخی ادعا دارند که نمی‌خواهیم باشیم، اما متاسفانه به دنبال سهم خواهی هستند. از جامعه کاراته خواهش می‌کنم در این فاصله کوتاه حمایت کنند و از همه ورزشکاران می‌خواهم برای نمایندگان اعزامی دعا کنند تا آنها با انرژی مثبت در المپیک حاضر شوند و نتیجه‌ای  در شان کاراته کسب  و دل مردم ایران را شاد کنند. 

{ کد خبر : 6351 }

کلمات کلیدی
تاریخچه
فیلم