مردانی: بازیکن‌ سالاری آفت ورزش اخلاق مدار کاراته است/ عده‌ای به فکر ایجاد حاشیه هستند

پیشکسوت کاراته در جدیدترین گفت‌وگوی خود با خبرنگار ورزشی برنا اعلام کرد در کاراته بسیاری از مربیان و ورزشکاران به اصول کار حرفه‌ای پایبند هستند ولی تعداد انگشت‌ شماری هستند که دوست دارند با حاشیه‌سازی کارشان را پیش ببرند که موفق نمی‌شوند.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، محمدعلی مردانی پیشکسوت کاراته، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره مبارزه با بازیکن ‌سالاری در کاراته گفت: بازیکن ‌سالاری آفت ورزش قهرمانی ‌و مشخصا ورزش اخلاق مدار کاراته است چرا که هر جای یاین مساله رخنه کند باعث می‌شود تیم و تشکیلات به حقانیتی که می‌خواهد نرسد.


پیشکسوت کاراته تاکید کرد: اگر بازیکن‌ سالاری در هر ورزشی از جمله کاراته رخنه کند نفرات دیگر احساس می‌کنند می‌توانند این کار را انجام دهند، در نتیجه بازیکن ‌سالاری در تصمیمات اشتباه مربی تأثیرگذار می‌شود. اگر این مساله اتفاق بیفتد در آینده نتایج بدی برای کاراته رقم می‌خورد چراکه ورزشکاری که نتیجه نمی گیرد، حاشیه‌سازی می کند و اگر مربی یا مسئولان برخورد نکنند نتایج مطلوب بدست نمی‌آید و در آینده این موج باعث می‌شود کاراته متضرر شود.


وی با اشاره به تجربه فوتبال در زمان مرحوم دهداری ادامه داد: مرحوم دهداری برای 9 تن از بهترین بازیکنان فوتبال که از تیم ملی کناره‌گیری کردند، جایگزین تعیین کرد و گذشت زمان نشان داد چقدر این تصمیم درست بوده و ستاره هایی چون عابدزاده، زرینچه و نامجومطلق از دل همان تیم بیرون آمدند. اگر این حاشیه بازیکن‌ سالاری وارد تیم شود مسلماً اثرات سوء خواهد گذاشت.


مردانی در رابطه با راهکار مبارزه با بازیکن‌ سالاری گفت: یادمان باشد بازیکن‌ سالاری همچون اپیدمی به سایر بازیکنان سرایت می‌کند. ورزشکاران پس‌ از موفقیت در میادین بین‌المللی و چهره شدن باید به حد خود قانع باشند و در چارچوب ضوابط حرکت کنند. برای این کار نیز مهمترین نقش را مربیان بازی می کنند، آنها به عنوان بزرگتر باید مراقب رفتار ورزشکاران باشند و اجازه ندهند با ورود به این فضا به آینده ورزشی خود لطمه وارد کنند. خوشبختانه در کاراته بسیاری از مربیان و ورزشکاران به اصول کار حرفه ای پایبند هستند ولی تعداد انگشت شماری هستند که دوست دارند با حاشیه سازی و جار و جنجال کارشان را پیش ببرند که مسلما موفق نمی شوند.

{ کد خبر : 6658 }

کلمات کلیدی
تاریخچه
فیلم