مردانی: اقتدار کاراته ایران در آسیا را ثابت کنیم/تیم اول راهی قزقستان شود

عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته گفت: برای جلوگیری از اتلاف هزینه و اهمیت کسب مدال، باید تیم اصلی را عازم مسابقات قهرمانی آسیا کنیم.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، محمدعلی مردانی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه کرونا شرایطی را برای تیم‌ملی به وجود آورد که پس‌از سالیان زیاد حضور در رقابت‌ها و کسب سه دوره قهرمانی جهان ملی پوشان نتوانستند در این دوره شرکت کنند و جای قهرمان در مسابقات خالی بود. با توجه به اینکه ملی‌پوشان حدود پنج ماه در اردو حضور داشته‌اند و کرونا باعث لغو اعزام شد، به نظرم بهترین تصمیم اعزام تیم اصلی به مسابقات قهرمانی آسیاست.


عضو کمیته فنی تاکید کرد: برای کاراته ایران گذشته از حضور در میادین بین‌المللی، کسب مدال حائز اهمیت است. پیش‌از این، کمیته فنی مصوب کرده بود که نفرات اول رقابت‌های انتخابی، عازم مسابقات قهرمانی جهان شوند و نفرات دوم در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند.


وی ادامه داد: هر چند در این مورد سرمربی تیم ملی تصمیم گیرنده است اما با توجه به مشکلِ پیش‌آمده و لغو اعزام به مسابقات جهانی، مصوبه قبلی را به دو دلیل نباید اجرایی کرد زیرا دچار خسران می‌شویم. دلیل نخست، تیمی که چندین ماه در اردو حضور داشته و هزینه‌های زیادی برای آن انجام‌شده هدر می‌رفت. دلیل دوم نیز این بود که کسب مدال برایمان مهم است و غیبت در مسابقات قهرمانی جهان خودش را بیشتر نشان می‌داد به‌همین دلیل باید اقتدارمان را در آسیا نشان دهیم.


مردانی در پایان یادآور شد: شاید تیمی که قرار بود به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود پذیرش این‌موضوع برایش سخت باشد اما فدراسیون می‌تواند در نخستین کاراته وان پیش رو این تیم را اعزام کند. ما در گفت و گو با رئیس فدراسیون این پیشنهاد را نیز به طباطبایی ارائه کردیم. در مجموع به نظرم در حال حاضر بهترین تصمیم این است که تیم نخست به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود.

{ کد خبر : 6663 }

کلمات کلیدی
تاریخچه
فیلم