طباطبایی: حضور کاراته در المپیک 2024 نشدنی نیست/ حذف از مسابقات پاریس روی روحیه المپین ها تاثیر آنچنانی ندارد

رئیس فدراسیون کاراته گفت: راهی که برای تغییر مسیر حضور کاراته در المپیک داریم دشوار است اما نشدنی نیست.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در گفت و گو با رادیو تهران درباره حذف کاراته از رقابت های المپیک 2024 پاریس اظهار داشت: در المپیک 2020 توکیو که با یک سال تاخیر برگزار می شود پس از سال ها کاراته برای اولین بار حضور خواهد داشت و مدال‌هایش در رنکینگ کشورها محاسبه می‌شود اما این رشته از المپیک 2024 پاریس کنار گذاشته شد. باوجود رایزنی‌های مختلف فدراسیون جهانی و فدراسیون های مختلف فعلا کاراته در المپیک 2024 حضور ندارد.


وی افزود: با این وجود فدراسیون جهانی و کشورهای مختلفی که در عرصه کاراته دنیا صاحب نام هستند همچنان تلاش و رایزنی می‌کنند. خود فرانسه هم یکی از کشورهای قدرتمند در این رشته است و معمولا مسابقاتی که در شهر پاریس برگزار می‌شود از معتبرترین و مهم ترین رقابت ها است و می‌توانم بگویم در زمان برگزاری آنها سالن با جمعیت انبوهی مواجه می‌شود.


رئیس فدراسیون کاراته اضافه کرد: مسئولان فدراسیون جهانی و کشورهای صاحب سبک رایزنی جدیدی را شروع کرده‌اند. ایران هم یکی از قدرت های بزرگ این رشته در سطح دنیا است  و تیم کمیته مردان ما سه دوره پیاپی قهرمان جهان شده. این هم به همت مربیان و افرادی است که در سرتاسر کشور برای کاراته زحمت می‌کشند و سبب شده کاراته ایرانی را به دنیا معرفی کنیم.


طباطبایی افزود: کمیته ملی المپیک و سید رضا صالحی امیری رایزنی‌هایی را با ‌IOC و شورای المپیک آسیا آغاز کرده اند و ما هم از همین طریق مذاکراتی را با کشورهای صاحب قدرت در کاراته جهان و المپیک رایزنی ها را انجام می‌دهیم. هرچند کار سخت شده و اضافه شدن این رشته به مسابقات المپیک پاریس بسیار دشوار است. این نظر من نیست بلکه اجماع بسیاری از کارشناسان بین المللی است.


وی درباره اینکه آیا حذف کاراته از المپیک پاریس تاثیری در روحیه المپین‌های این رشته در المپیک توکیو ندارد، گفت: المپیک یک دوره بسیار مثبت برای هر ورزشکاری است و قطعا حضور در المپیک پاریس می‌تواند شور و نشاط بیشتری را به ورزشکاران تزریق کند. قطعا تاثیرگذار است اما با توجه به روحیه ایرانی ورزشکارانی که برای المپیک توکیو زحمت می‌کشند تاثیر آنچنانی ندارد. با این وجود امیدواریم تلاش‌های صورت گرفته از جانب کمیته ملی المپیک تاثیری داشته باشد.


رئیس فدراسیون کاراته در گفت و گو با رادیو تهران تصریح کرد: حدود دو سال زمان داریم و تا آن زمان با وجود سختی کار می‌توان تصمیم IOC  را تغییر داد. راهی که برای تغییر این مسیر پیش رو داریم دشوار است اما نشدنی نیست. امیدوارم با تلاش هایی که در آینده صورت می‌گیرد بتوانیم اخبار بهتری را به جامعه ورزش، کاراته و مردم عزیزمان بدهیم.

{ کد خبر : 954 }

کلمات کلیدی
تاریخچه
فیلم