اولین روز مسابقات گزینشی المپیک، پاریس۲۰۲۱

توقف صادقی در یک قدمی کسب سهمیه المپیک

اولین روز مسابقات کاراته کسب سهمیه با معرفی نفرات راه یافته به المپیک به پایان رسید.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، روز نخست مسابقات گزینشی المپیک توکیو که از امروز به میزبانی فرانسه در پاریس آغاز شد با معرفی قهرمانان سه رده کاتای انفرادی، کومیته وزن منفی ۶۷ کیلوگرم مردان و منفی ۵۵ کیلوگرم بانوان به پایان رسید.


در این مسابقات امیر مهدی زاده نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم پس از قرعه استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل نادر ازوزی از تونس به برتری رسید. 


نماینده کاراته کشورمان اما در دور سوم  با نتیجه ۸ بر یک به رحمان المصطفی از اردن نتیجه را واگذار کرد. با شکست این نماینده اردن مقابل اری صمدان قهرمان اروپا از ترکیه، مهدی زاده نیز شانس خود را برای راهیابی به جدول رپه شارژ از دست داد.


در کاتای انفرادی بانوان فاطمه صادقی، در اولین دور رقابت های کاتای بانوان در جمع ۱۱ نماینده دیگر کشورها در گروه ۳ با کسب امتیاز ۲۴.۲۸ بالاتر از نماینده میزبان به عنوان نفر نخست راهی مرحله دوم شد.   


کاتاروی ایران در دور دوم این پیکارها نیز باز هم با امتیاز ۲۵.۴۶ به مقام نخست رسید.


نماینده کاتای ایرلن در مرحله نیمه نهایی به همراه نماینده میزبان موفق به کسب ۲۴.۶۰ امتیاز شد که به دلیل امتیاز بالاتر حذف شده از الکساندرا فراچی در رده دوم ایستاد تا برای تعیین نفر سوم به مصاف نماینده اندونزی برود، وی در این رقابت با امتیاز ۲۵.۶۰ از سد کریستا پوتری از اندونزی گذشت تا به همراه نماینده ترکیه، آلمان و فرانسه راهی مرحله پایانی شود.


در مرحله پایانی که به شکل دوره ای برگزار شد فاطمه صادقی از ایران، دلیرا بوزان از ترکیه، الکساندرا فراچی از فرانسه، جاسمین گاتنر از آلمان به مصاف هم رفتند که در پایان با توجه به باخت صادقی مقابل هر سه نماینده راه یافته به این مرحله از کسب سهمیه المپیک باز ماند.


صادقی ابتدا کسب امتیاز ۲۴.۵۴ مقابل دلیرا بوزان از ترکیه با امتیاز ۲۵.۶۲ و امتیاز ۲۴.۹۸ برابر جاسمین گاتنر از آلمان با امتیاز ۲۵.۱۴ به مصاف نماینده میزبان رفت که در این رقابت نیز نماینده کاتای ایران با امتیاز ۲۵.۱۲ نتیجه را به الکساندرا فراچی از فرانسه با امتیاز ۷۴.۲۵ واگذار کرد تا در یک قدمی سهمیه المپیک متوقف شود. در این پیکارها دلیرا بوزان از ترکیه باد۳ پیروزی به عنوان قهرمانی دست یافت، لکساندرا فراچی از فرانسه با ۲ برد دوم شد و جاسمین گاتنر از آلمان با یک پیروزی سوم شد. 


در وزن ۶۷_ کیلو گرم نیز که اری صمدان از ترکیه، مارشال یاویس تادسی از مجارستان، عبدالرحمان المصطفی از اردن و فردوسی فرض علی اوف از آذربایجان به مرحله پایانی راه یافتند نمایندگان ترکیه، اردن و آذربایجان به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم موفق به کسب سهمیه شدند.


در وزن ۵۵_ کیلوگرم نیز نمایندگان روسیه، بلغارستان و قزاقستان با برتری در مرحله دوره ای موفق به کسب سهمیه المپیک شدند‌.


فردا (شنبه) در ادامه این رقابت ها رزیتا علیپور در کومیته بانوان در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم و ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی آقایان با رقبای خود مصاف خواهند داشت. در روز سوم این رقابت ها ایران نماینده ای ندارد.


کاراته ایران پیش از این توسط حمیده عباسعلی، سارا بهمنیار، بهمن عسگری و سجاد گنج زاده صاحب چهار سهمیه المپیک شده بود. با کسب ۴ سهمیه، کاراته ایران از طریق رنکینگ بعد از ترکیه بیشترین سهمیه را در دو بخش کاتا و کومیته کسب کرده است.

{ کد خبر : 6317 }

کلمات کلیدی
تاریخچه
فیلم