احسانی: سرمربیان تیم‌های ملی کاراته بر اساس آیین نامه کمیته فنی انتخاب می‌شوند

دبیر کمیته فنی فدراسیون کاراته در خصوص وضعیت تیم‌های ملی کاراته آقایان و بانوان توضیحاتی را بیان کرد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، علیرضا احسانی، دبیر و سخنگوی کمیته فنی فدراسیون کاراته در گفت وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ابقای سیدشهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته آقایان و پایان همکاری با سمانه خوشقدم، سرمربی تیم ملی کاراته بانوان اظهار کرد: پس از پایان مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو هروی و خوشقدم، سرمربیان تیم‌های ملی کاراته آقایان و بانوان در جلسه‌ای که یک ساعت طول کشید، گزارشی از تمرینات تیم‌های ملی قبل از شروع مسابقات المپیک و مسابقات کاراته کا‌های کشورمان در المپیک را برای اعضای کمیته فنی فدراسیون ارائه دادند. سپس اعضا به مدت ۲ ساعت گزارش‌ها را بررسی کردند و با توجه به موفقیت تیم ملی کاراته آقایان که سجاد گنج زاده، کاراته کای کشورمان برای اولین بار در المپیک موفق شد مدال طلا را کسب کند، در نهایت تصمیم گرفته شد که هروی در سمت خودش تا پایان مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو باقی بماند و از سمانه خوشقدم، سرمربی تیم ملی کاراته بانوان و کادر فنی به خاطر زحماتشان تقدیر و قدردانی کردیم.


او ادامه داد: مقرر شد در جلسه آینده کمیته فنی سرمربی تیم ملی کاراته بانوان انتخاب شود و من به عنوان عضو کمیته فنی اعلام می‌کنم که اعضای کمیته هنوز هیچ گونه صحبتی در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بانوان نداشته اند و گزینه‌هایی که برای سرمربیگری تیم ملی کاراته بانوان در رسانه‌ها منتشر شده است را تکذیب می‌کنم.


او در خصوص تدوین آیین نامه تیم‌های ملی کاراته گفت: کمیته فنی فدراسیون کاراته تا ۲ هفته دیگر یک آیین نامه را در خصوص انتخاب سرمربیان و کمک مربیان تیم‌های ملی آقایان و بانوان در تمامی رده‌ها منتشر می‌کند و از این پس باید بر اساس این آیین نامه سرمربیان انتخاب شوند. سرمربیان و کمک مربیان باید پله پله به تیم‌های ملی بزرگسالان برسند و داشتن عناوین قهرمانی، نمی‌تواند ملاک خوبی برای انتخاب شدن به عنوان سرمربی یا کمک مربی در تیم‌های ملی باشد. برای مثال، سرمربیان باید نمره ۸۰ از ۱۰۰ را بر اساس شاخصه‌های آیین نامه کسب کنند تا به عنوان سرمربی یا کمک مربی انتخاب شوند.



او بیان کرد: در خصوص ورود کاراته کا‌ها به تیم‌های ملی نیز از این پس باید آن‌ها در مسابقات استانی قهرمان شوند، سپس در مسابقات کشوری قهرمانی به دست آورند و در اردو‌های تیم‌های ملی آقایان و بانوان شرکت کنند تا بر اساس تشخیص سرمربیان به مسابقات اعزام شوند.


  

{ کد خبر : 757 }

کلمات کلیدی
تاریخچه
فیلم