به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، مسعود رهنما رئیس فدراسیون کاراته روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد تیمهای ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در بالی اندونزی که با کسب عنوان نایب قهرمانی همراه بود، اظهار داشت: در ماه محرم هستیم و عنایت خداوند و امام حسین (ع) به تیم ما کمک کرد. همچنین کاروان ما به نام شهید کمیل مطیعدوست مزین شده بود.
وی افزود: قبل از هر چیز، عنایت خداوند، سیدالشهدا و تلاش بازیکنان و کادر فنی، موجب این شد تا تیم کشورمان به سکوی نایب قهرمانی آسیا برگردد. زمانی که دشمن به خاک کشورمان حمله میکرد، اردوهای تیم ملی تعطیل نشد و بازیکنان تمرینات را دنبال میکردند. جامعه کاراته در میدان، همراه با مردم و البته میدان تمرین حاضر بودند و خداوند مزد آنها را داد.
رهنما بیان کرد: جایگاه سنتی کاراته ایران، نایب قهرمانی آسیاست. در طول تاریخ یک بار در سال ۲۰۱۳ قهرمان شدیم که آن زمان سرمربی تیم ملی بودم. غیر از آن در دورههای مختلف در رتبههای سوم تا هفتم بوده، اما رتبه سنتی ما پس از ژاپن که قهرمان آسیاست، نایب قهرمانی بوده است.
وی افزود: البته مسابقات قهرمانی آسیا در بالی نشان داد که ژاپن دیگر حریف کاراته ایران در کومیته نیست و در این رویداد نیز بیشتر طلاها را در کاتا کسب کرد. ما در بخش کومیته مردان قهرمان شدیم، اما در مجموع به رتبه دوم رسیدیم. قزاقستان و اردن نیز پشت سر تیم ایران قرار گرفتند.
رهنما: کادر فنی تیمهای ملی کاراته با قدرت ادامه میدهند؛ به ناگویا امیدوارتر شدیم
رهنما بیان کرد: فکر میکنم مسابقات قهرمانی آسیا به کادر فنی تیمهای ملی مردان و زنان کمک کرد تا حدود زیادی ترکیب را برای حضور در ناگویا بشناسند. ما به هیچ عنوان در کار کادر فنی دخالت نمیکنیم و منتظر بازگشت تیم برای جلسه با مربیان هستیم. قطعا مربیان بهترین ارزیابی را از شرایط کاراتهکاها داشتند.
وی گفت: ما نیز مثل قزاقستان استراتژی پنهانی داشتیم. آنها بهترین نفر خود در بخش بانوان را نیاورده بودند. ما هم برنامههایی داشتیم و برخی را در کومیته انفرادی و برخی را کومیته تیمی استفاده کردیم. حتی یکی از بازیکنان نخبه که آسیب داشت را به بالی بردیم تا مسابقات را از نزدیک ببیند و شرایط حریفان را بسنجد.
رهنما ادامه داد: همه جمعبندیها به این مهم میرسد که بتوانیم در ناگویا موفق شویم، چون نگاه وزیر ورزش به کسب نتایج خوب در بازیهای آسیایی است. روز گذشته نیز با وزیر دیداری داشتیم و با صحبتهای او، انرژی مضاعفی گرفتیم. امیدوارم این روندی که در بازیهای کشورهای اسلامی، قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا داشته و جایگاهمان را پس گرفتیم، در ناگویا هم ادامه یابد.
رئیس فدراسیون کاراته گفت: اگر اردن در ترکیبش اعجوبهای دارد که در کاراته جهان میدرخشد، ما هم فاطمهزهرا سعیدآبادی را داریم که همه حریفان را در کومیته تیمی با اختلاف شکست داد. او نشان داد شایسته حمایتی بود که از او داشتیم. سعیدآبادی با ۱۸ سال سن هم عضو تیم امید است هم بزرگسالان. حتی در لیگ جهانی، ریاست فدراسیون جهانی به احترام نمایش دلنشین او، وی را تشویق کرد. قطعا بهزودی از وی بیشتر خواهیم شنید.
رهنما در خصوص اینکه آیا کادر فنی تیمهای ملی مورد حمایت فدراسیون هستند؟ بیان کرد: از همه راضی هستیم و کادر فنی تیمهای ملی در هر دو بخش مردان و بانوان تا بازیهای آسیایی با قدرت به کار ادامه میدهند. همانگونه بابت کار خوبی که میکنیم در عالم حرفهایگری تشویق میشویم، اگر جایی اشکال داشتیم، باید اشکالات برطرف شود. مجموعا آنها به کار ادامه میدهند، اما این مساله دلیلی نخواهد بود که در خصوص ضعفها پاسخگو نباشند.
رهنما: کادر فنی تیمهای ملی کاراته با قدرت ادامه میدهند؛ به ناگویا امیدوارتر شدیم
وی با بیان اینکه عملکرد ملیپوشان کاراته در بالی امیدها را به موفقیت در ناگویا افزایش داد، گفت: کنفدراسیون کاراته آسیا با سیدبندی نشان داد حرفهای عمل میکند که باید از ناصر الرزوقی (رئیس کنفدراسیون آسیا) تشکر کنم. همچنین سلطان رئیس کمیته داوران آسیا به طور کامل مسابقات را زیر نظر داشت تا ضریب خطاها تقریبا صفر شده و همه تیمها آرامش داشته باشند.
{ کد خبر : 100002261 }