حسنی‌پور: از عملکرد کومیته تیمی ایران لذت بردم

مربي ايراني تيم ملي كاراته هنگ‌كنگ تأكيد كرد، كسب جايگاه پنجم آسيا براي اولين بار، اتفاق خوبي براي اين تيم در قهرماني آسيا بوده است.

حسني‌پور: از عملكرد كوميته تيمي ايران لذت بردم
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، سعید حسنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد هنگ‌کنگ در نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: از عملکرد بچه‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا خیلی راضی هستم و برای اولین مدال طلای کومیته آسیا را به دست آوردیم. در وزن 67- کیلوگرم پسران که وزن خیلی وزن سختی بود نیز به مدال برنز رسیدیم. این در حالی است که بازیکن ما به لحاظ سنی جوان و 20 ساله است، اما در این مسابقات عملکرد خوبی داشت و نشان داد می‌تواند آینده خوبی داشته باشد.
وی در مورد عملکرد کومیته تیمی بانوان هنگ‌کنگ و دستیابی به عنوان پنجمی آسیا گفت: تیم ما سال گذشته بعد از 10 سال در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان به مدال برنز رسیده بود. امسال نیز بچه‌ها مبارزات خوبی داشتند. در دور اول تیم سریلانکا را شکست دادیم و در دوم مقابل اندونزی که یکی از بازیکنانش در وزن 68 کیلوگرم بانوان به مدال طلا رسیده بود، به برتری رسیدیم. ما در نیمه نهایی به مصاف ویتنام رفتیم که تیم بسیار خوبی بود. کار در این دیدار نیز به مبارزه آخر رسید و در نهایت 2 بر یک باختیم.
مربی ایرانی تیم ملی کاراته هنگ‌کنگ تصریح کرد: برای کسب مدال برنز با چین بازی کردیم و در حالی که هر کدام از تیم‌ها یک برد کسب کرده بودند، در ثانیه‌های پایانی نتیجه را واگذار کردیم و پنجم شدیم. در کومیته تیمی مردان هم به خاطر داشتن تنها دو بازیکن پسر شرکت نکردیم. در مجموع جدول مسابقات نیز برای اولین بار در جایگاه پنجم قرار گرفتیم و این اتفاق خوبی برای کاراته هنگ‌کنگ بود که بعد از تیم‌های قزاقستان، اردن، ایران و ژاپن در این جایگاه قرار بگیرد.
حسنی‌پور راجع به عملکرد کاراته ایران خاطر نشان کرد: اگر بخواهم در مورد ایران صحبت کنم باید به دو دسته تقسیم شود؛ چون در بخش کومیته تیمی یک تیم مجزا از بخش انفرادی مبارزه کرد. در کومیته تیمی، ایران مثل دوره‌‍‌های گذشته که نشان داده بود یک سر و گردن بالاتر از تیم‌های آسیاست، خیلی خوب بود و لذت بردم، به خصوص در دیدار مقابل اردن که در چند وقت اخیر در آسیا و جهان نشان داده پیشرفت خوبی داشته است، اما با این حال بچه‌های خیلی خوب ظاهر شدند.
وی درباره عملکرد نمایندگان انفرادی کشورمان در پیکارهای آسیایی گفت: مسابقات خیلی خوبی را از دهقان‌زاده به خصوص در دیدار فینال مقابل حریف اردنی دیدم. در اوزان دیگر نیز به غیر از مسابقه سجاد گنج‌زاده مقابل طارق حامدی که باید آن را فاکتور بگیریم، انتظار عملکردی روان‌تر و نتایجی بهتر را داشتم. آسیا با توجه به حساسیت این مسابقه باید از پنل داوری قوی‌تر استفاده می‌کرد که این اتفاق نیفتاد. گنج‌زاده در این مبارزه خیلی خوب مسابقه داد و خیلی باشخصیت و بدون اعتراض عمل و اختلافات زیاد خود را به خوبی جبران کرد. البته من از بیرون درباره تیم ایران صحبت می‌کنم و نمی‌دانم شرایط تمرینی و پشتیبانی چگونه است، اما بچه‌ها می‌توانستند بهتر نتیجه بگیرند.
مربی سابق تیم ملی کاراته کشورمان در مورد اهداف هنگ‌کنگ برای بازی‌های آسیایی تأکید کرد: بعد از قهرمانی آسیا همانند همه تیم‌ها تمرکزمان روی بازی‌های آسیایی خواهد بود. قهرمانی آسیا روی روحیه بازیکنان ما تأثیر خوبی داشت و اعتماد‌به‌نفس آنها بیشتر شده است. با قدرت تمرینات را شروع خواهیم کرد و یک کمپ تمرینی خیلی خوب در هنگ‌کنگ تدارک دیدم و بازیکنان سطح بالایی را از کشورهای مختلف به این کمپ دعوت کردیم. در مسابقات لیگ جهانی ایرلند نیز شرکت خواهیم کرد و امیدوارم در بازی‌های آسیایی نتایج خوبی بگیریم.
حسنی‌پور با اشاره به توقعات بالا از کاراته در بازی‌های آسیایی یادآور شد: کاراته همیشه در بازی‌های آسیایی باعث افتخار کاروان ایران بوده و با مدال‌های خوب کمک کرده است. آرزو می‌کنم این بار نیز در هانگژو تیم ایران موفق باشد و ما کلی افتخار کنیم. پتانسیل این موضوع در تیم ایران وجود دارد و امیدوارم شرایط به سمتی پیش برود که بچه‌ها در این مسابقات کار راحتی داشته باشند.

{ کد خبر : 100000495 }

کلمات کلیدی-
تاریخچه
فیلم